Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan en på 10 mnd spise av mat, evnt vitaminer og hva kan han få av drikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan vel spise det meste. Lillemor er snart 10 mnd hun spiser grøt til frokost, frukt og kanskje noen brødbiter av min lunch på formiddagen, biter (kjøtt, fisk, pasta, grønnsaker osv.) av vår middag til middag (hun nekter plent å spise most middag), og grøt blandet med litt fruktpurre til kvelds. Også får hun tran. Av drikke går det mest i vann, men også noen ganger appelsinjuce blandet med litt vann. Også får hun pupp da ;-).

Skrevet

Det eneste jeg kommer på de ikke kan få er vel kumelk (unntaket er syrnede melkeprodukter, det skal gå bra ved 10 mnd). Ja også kryddret og saltet mat, når jeg lager mat tar jeg ut litt til lillemor før jeg kryddrer det.

Skrevet

min spiser det meste! :) middag sammen med oss, tar av til han før jeg krydrer det bare. går mest i brødskiver her nå (ost, skinke, smøreoster, syltetøy). drikker kumelk (hmelk) og saft. nekter og drikke vann! så en flaske saft i løpet av en dag ca. også tar han sanasol, får ikke i han tran..

Skrevet

Snuppa spiser det meste tror jeg. skal alltid smake av ,min mat.. drikker for det meste vann.. får litt h-melk til skiva da... middagsglass ikke stor favoritt!! så går mye i fiskekaker -kjøttkaker.. drikke kaptein sabeltann tran..:)

Skrevet

Fint m svar =) Lillemann drikker ikke mye melk. Har aldri amma så har alltid bruke mme. Helsesøster sa han måtte få i seg 500 ml melk om dagen, men d får jeg ikke i han. Er frisk å rask ellers, å er veldig glad i brødskiver.

Kan jeg begynne å gi han litt kumelk eller burde jeg vente til han er 1 år? når kan jeg begynne å gi han vanelig youghurt?

Skrevet

En ting til, kan jeg gi han både tran og sanasol? har hørt d er forskjellige vitaminer. Eller burde jeg vente m sanasol?

Skrevet

jeg amma bare i 4 mnd så har gått i mme her å... jeg får i henne kanskje 200 ml per dag.. men slutte nokk snart med det... snuppa elsker å brødskive;-P... Om du skal eller ikke skal begynne med ku-melk skal ikke jeg si.. , men jeg personlig ser ikke skade i litt når de er såpass stor ,men det er opptill en hver:).. snuppa får litt h.melk til brødskiva.. men hun får en liten youghurt å per dag:).. yoplait(eller hvordan det skrives).. trur det går helt fint iallefall.. trur ikke du trenger gi sanasol og tran?! men spør på hs da.. vi ga tran og d-vit ,fikk beskjed om at tran holdt vi:)... lykke til!

Skrevet

Her nekter poden å drikke mme ,men får i han litt lettmelk etter anbefaling fra hs. Nå er de såpass store at det er ingen vits å hyperventilere ang melkeprodukter. Gir også litt biola naturell med litt frukt i.

Fines også grøt fra 8 mnd som skal blandes med mm eller mme..da får de i seg endel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...