Gå til innhold

Kobberspiral vs hormonspiral

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er fordelene ved kobberspiral ift hormonspiral??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så veldig peiling, men kobberspiral er nå hvertfall hormonfri. En del går opp i vekt, får uren hud, nedsatt sexlyst osv. av hormoner. Med kobberspiral får en visst sterkere mens, mer blødning og ofte litt menssmerter. (Satt inn kobberspiral i går, så vet ikke annet enn det jeg har hørt/lest...)

Skrevet

For å sitere fastlegen min i dag "kobber spiral er den du blør deg i hjel av" og med det meinte ho at du hadde større sjans for å få store og kraftige blødningar ofte. Den er uten hormoner og er ikkje så sikker som hormonspiral. Kobberspiral bare på virker slimhinnene i livmora slik at egget ikkje skal feste seg så lett, og derfor ikkje så sikker.

Var og snakka om prevansjon i dag for eg får så migrene av ppiller også gløymer eg å ta dei........

Skrevet

Jeg har hatt hormonspiral og var veldig fornøyd med den. Ingen bivirkninger og gevinsten var lite blødninger og lite smerter ved menstruasjon. Det er så lite hormoner i hormonspiralen at jeg kan ikke forstå at noen kan få uren hud o.l. av den. Jeg har problemer med å se hvorfor noen setter inn kobberspiral istedetfor hormonspiral.

Skrevet

Hehe ... kobberspiralen er like sikker som p-pillen og da er det vel ingen krise ;-)

Dessuten anbefales det kun til kvinner som har født fordi det da har liten innvirkning på blødningsmengden.

Jeg blødde endel de første gangene etter den ble satt inn, men nå blir det stadig mindre :-p

Skrevet

Fordelen med kobberspiral er selvsagt at den er hormonfri, så de som ikke tåler hormoner kan bruke den! ;o)

Noen blør mer, men det er helt individuelt. Og så er den litt mindre sikker enn hormonspiral(som er så godt som 100% sikker om den sitter riktig).

Skrevet

Jeg forstår det fortsatt ikke. Jeg tåler ikke p-piller o.l. pga hormoner, men kan ha hormonspiral pga det er bare lokal virkning. Men det er sikkert noen som er hyperallergiske mot hormoner da..

Skrevet

Har du virkelig problemer med å se det?

Kobberspiral fungerer jo utmerket! Hvorfor i all verden skal jeg da bruke masse penger på å teste ut om jeg tåler hormonspiral eller ei? Det er ikke nødvendigvis uren hud som gjør at folk velger prevensjon uten hormoner vettu. Jeg har østrogenmangel, og hormoner forsterker det.

Skrevet

Hva er det å forstå da? Du er fornøyd med hormonspiral, jeg er fornøyd med kobberspiral. Naboen er fornøyd med p-piller, og andre naboen sverger til kondomer. Hva så?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...