Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 jeg har fått svangerskapdiabetes for en stund siden....men blir nøye fulgt opp av dyktige jordmødre. (er på sykehuset en gang pr uke) også er det under to uker til fødsel. Men jeg har hatt endel å stri med utenom også. Har separert meg fra en utro mann.....og dette er nok vanskelig for svigermor å svelge siden hun er veldig opptatt at alt skal være perfekt utad. Vel her om dagen var hun innom å skravlet i vei om diverse ting....plutselig så sier hun at folk prater om at jeg er så borskjemt og godt vant...fordi mine foreldre har endel penger osv......Jeg vet med hundre prosent sikkerhet at dette er det hun selv som går rundt å sier....Det er nok litt hardt å svelge for henne at ekteskapet vårt ikke holdt... I går kom hun ned igjen....og da sa hun også veldig mye rart...men det verste var at hun spurte om vi hadde funnet navn til barnet vi ventet.. Nei sa jeg....vi skal vente å se hvordan barnet ser ut...Så sier hun at navn må vi finne....for med alle komplikasjonene jeg har hatt så kunne det være at den ikke overlevde go vi måtte ha hastedåp... TENK å si noe sånt... Var til kontroll idag på sykehuset og brøt helt i sammen der,,,,er ikke kommet meg ennå etter sjokket....nå gruer jeg som aldri før til fødsel.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hvorfor fortsetter du å nøte en person som bare prøver å bryte deg ned og vare ekkel? Be henne holde seg unna om hun ikke klarer å oppføre seg.
Tasso Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Hallo??? Ka som feila da kvinnemenneske då? Veit da e enkelt for meg og sei, men du må ikkje høyra på ho, ho tenke ikkje lengre enn nasen rekke høyres det ut som... Kanskje ho har det tungt sjøl, så du får bare snu da døva øyra te ho. Alt går nok bra med fødselen skal du se
mamiladi Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Æsj!!! Henne må du holde deg unna!!! Hun er ingen venn!!! Fødselen går sikkert kjempebra! :-) Jordmødrene og legene kommer til å passe godt på deg! Svigers lar det sikkert gå ut over deg siden hun tydeligvis ikke takler at det var hennes sønn som var utro (og kanskje det tyder på at det er han! som ikke er godt nok oppdratt?!) Huff.. Troll finnes men de blir dessverre ikke til stein i sola. Masse lykke til videre :-)
*H* Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 uffda det var ikke så hyggelig... du må glede deg til fødselen, du får møte babyen din:) det ordner seg nok. hva skjer med barnefaren da, skal dere prøve igjen eller er alt håp ute der? ikke no gøy det der altså... lykke til:) sender deg noen gode tanker!
lizamor Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Off! Dette hørtes ikke noe trivelig ut! Svigermor burde passe seg for å gå rundt og si sånt,hvis ho tenker at ho skal ha noe kontakt med barnebarnet sitt i fremtiden. Hadde hun hatt noe i topplokket kunne hun heller prøvd å oppmuntre deg med å si positive ting. Det er nok ikke lett for henne å takle at det er HENNES sønn som har gjort noe galt. Derfor prøver hun nok å skyve litt "skyld" i din retning med å kalle deg bortskjemt. Nei,huffameg! Hold henne på avstand en stund! Omgi deg heller med mennesker som du kjenner gir deg noe positivt! Vet det er lett å si under omstendighetene,men ingen skal behøve å finne seg i å høre på sånt fjas! Er sikker på at det kommer til å gå fint med deg! Ikke alle gravide hadde vært tøffe nok til å separere seg fra en utro mann.Virker som om du er en tøff dame! Håper at det ordner seg for deg! Stooor oppmuntringsklem fra meg!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Bitcy dame... De som er opptatt av en plettfri fasade er de verste... Du trenger ikke navn til en hastedåp, hvis du er bekymret for det. Uansett er det lov tenke på navn, men kjekt å se hva som passer den lille når den kommer ut. Det går jo stort sett veldig bra, ikke mange prosent som får hastedåp altså! Lykke til! Og lær deg å svare litt krasst tilbake til den kjerringa
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 Jeg tipper svigermoren din har litt vanskelig for å svelge at barnet hun har oppdratt - din ex - har vært utro samtidig som du er gravid. Kanskje hun er redd andre skal syns hun har oppdradd sønnen sin dårlig? Det at hun angriper deg virker som et litt tafatt forsøk på å få mer skyld for hendelsen over på deg - slik at omstendighetene skal bli mindre skjemmende for henne / hennes familie. Vær klar over at det er du som sitter med alle essene i ermet her - og det er din svigermor nok klar over. Det å angripe deg på denne måten er ren hersketeknikk for å gi deg dårligere selvtillit i en situasjon der du burde sitte med ALL selvtillit. Det er deg det er begått urett mot, og det er du som har full kontroll over visittid til barnebarn / hva barnebarn vil syns om sin farmor. Jeg kjenner så godt igjen teknikken - både fra min egen mor og fra arbeidslivet - det å slenge en og annen drittkommentar direkte mot deg som person i en ellers "sivilisert" samtale. Nå som jeg har lært meg å gjenkjenne "symptomene" på denne typen personer lar jeg meg ikke såre/miste selvtillit når denslags kommentarer kommer. Jeg syns i stedet synd på denne personen som har slikt behov for å vise sin overlegne posisjon i forhold til meg - men som ikke kan komme opp med en mer kreativ metode for å nå det målet enn å ty til drittkasting. Mitt beste våpen i en sånn situasjon er å komme med en saklig motkommentar; jo mer saklig - jo mer idiotisk vil motpartens drittslenging fremstå. La dem for all del ikke se at du blir såret - og ikke svar med samme mynt - da gir du dem overtaket! Om du ikke har noe godt motsvar, så lat som om du ikke hørte setningen med drittslenging i det hele tatt - vis deg for god til å holde på med sånt sladder. Om drittslenginga fortsetter så kan det lønne seg å avvæpne dem litt ved å vri på setningen slik at drittslengeren framstår som mer sympatisk i forhold til en selv. "Jasså, sier folk at jeg er bortskjemt og godt vant? Rart hvordan enkelte har behov for sladring! Jaja, godt at du og jeg vet bedre!" "Hastedåp? Nei, ikke bekymre deg du - du tar jo så godt vare på meg at baby vil være i god form til å komme på farmorbesøk om noen uker!" Skjønner at det er vanskelig å styrke selvtilliten din akkurat nå. Om du kan - bruk mindre tid sammen med svigermor og mer tid sammen med venner eller familie som er 100% støttende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå