Gå til innhold

Flere som sliter med å jobbe fullt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber fullt fra 8 til 4 hver dag. Har ei jente på litt over 2 år fra før.

Har allerede vært sykmeldt 1 uke tilsammen pga svimmelhet og total mangel på energi. Har begynt å jobbe fullt igjen, men det er utrolig tungt. Er helt skutt når jeg kommer hjem, og særlig torsdag og fredag på jobb har jeg problemer med å holde ut.

Det er ikke noe greit å være mamma etterj obb, orker lingenting og har veldig kort lunte.

Har ikke så lyst til å sykmelde meg, men begynner å lure på hvor lenge jeg kan presse kroppen. Er i uke 11-12, og håper energien vil komme tilbake snart...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er tungt til tider. I dag har det gått greit, men i går var jeg helt utkjørt, og dro hjem kl 1030 (var på jobb kl 0600 da...). Da orket jeg rett og slett ikke mer. Jeg skal se ut denne uka hvordan det blir, tenkte jeg. Hvis det fortsetter slik - dvs at jeg er helt uten energi, og det blir egentlig bare verre og verre for hver uke - må jeg prøve å få en 20% sykmelding eller noe sånt. Hvis jeg bare har mulighet til å dra hjem et par timer tidligere de dagene jeg har behov for det, hadde det lettet veldig.

Skrevet

Jobber 100% enn så lenge. Jeg skulle vært på jobb fra 0730-1530 i dag, men hadde så vondt i magen i natt, at jeg fikk ikke sove. Føler meg skikkelig oppblåst, og føler at jeg har mage tilsvarende 6-7 mnd ut i svangerskapet, selv om jeg bare er i 7. uke. Prøvde meg opp på do flere ganger, men uten hell. Prøvde til og med å legge meg ned for å sove på badegulvet, for å slippe å vekkke sambo. I 4-tida i natt måtte jeg bare resignere, og ringe nattvakta for å gi beskjed om at jeg ikke kom på jobb i dag. Gikk og la meg igjen ca. kl. 05, og greide omsider å sovne, bare for å bli vekt i 6-tida av sambo som skulle på jobb...:-S Ringte lederen min, og hadde et møte med henne om tilrettelegging, så ser ut til at vi greier å tilrettelegge nok til at jeg forhåpentligvis holder ut litt til.:-) Ønsker ikke å være sykemeldt lenger enn nødvendig. Tror jeg vil bli sprø om jeg skal gå hjemme i 7 mnd til.

Skrevet

Jeg har vært sååå trøtt, og samtidig ikke fått sove ordentlig på natta. Min sjef sa jeg selvfølgelig kunne benytte meg av fleksitida, og evt. bli trekt i lønn dersom jeg ikke fikk jobba det inn igjen.....

Da jeg snakka med legen fikk jeg 25 % sykemelding for å kunne få starte på jobb kl 10, slik at jeg har mulighet til å sove lengre på morran, når natta har vært urolig. Han definerte det som svangerskapsproblemer, på lik linje med kvalme.

Det har vært så deilig disse ukene, og absolutt nødvendig! Neste uke er jeg i uke 12, og da regner jeg med at det går over, så da stiller jeg i 100 % igjen:-)

Skrevet

Hei. Føler veldig med deg. Jeg er 10+0 i dag og bruker halve arbeidsdagen til å hvile hode i hendene og se på klokken.

Ble sykmeldt 20% forrige fredag, men i går ringte jeg legen å ba om utvidelse til 50% sykmmelding. Det regner jeg med å klare.

Kanskje en idé for deg òg?

Skrevet

Jeg jobber full tid jeg også og har begynt å slite spesielt de siste par ukene med svimmelhet og kvalme. Jeg klarer knapt å komme meg til jobb kl 8 og føler at jeg er så grønn i ansiktet at alle snart ser at jeg er gravid :/

Jeg har absolutt ingen mulighet til å jobbe mindre nå.. tvert i mot, jeg må jobbe mer fremover fordi det er noen prosjekt som starter nå som jeg er ansvarlig for.. Jeg MÅ bare håpe på at jeg blir bedre etter uke 12.. det er ennå 4 uker til.... gulp!

Skrevet

Jeg har nå begynt å bruke litt av de timene jeg har til avspasering. Så får jeg heller ta meg en uke ferie når det travleste her på jobben er over. Dessuten er det snart påske. Må prøve å tenke positivt, for i dag er det en slitsom dag igjen.

Jeg sitter i resepsjonen og har en del oppgaver som ingen andre her kan. Den uka jg var sykemeldt var det dobelt opp med jobb da jeg kom tilbake. Så hvis jeg må sykmelde meg er jo 25% en ide, som foreslått over her.

Skjønner at det er flere som har problemer med å klare hverdagen, så det hjalp å høre. Føler at jeg syter og klager om dagen fordi jeg ikke orker å gjøre ting. Men i dag er jeg i uke 12, så da håper jeg det værste snart er over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...