Cat.68 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hvorfor i SVARTE selger de komfyrer med hurtigplate, når det tar miljoner år å varme noe som helst på den satans plata. Aaarrrgh! (
prekæs Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Induksjon! Alle plater er hurtigplater. Snakket meg varm til kama her om dagen:)
KaMa Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Ja, det gjorde du. I dag har jeg skjekket kokekarene mine, og det eneste som magneten ville henge fast i, var paelle-pannen min.. Litt vemodig å kassere gode gamle gryter. Har en pinnekjøttgryte som rommer pinner til 12 pers og som har fulgt meg i over 15 år.. :-/
prekæs Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jeg og måtte få noen nye kjeler. Men det var verdt det. Uff, nå begynner jeg igjen...:S
KaMa Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Nei nei. Det trenger du ikke. Jeg er fremdeles overbevist. Men det blir jo ikke enda, så jeg har god tid til å ta farvel med alt som må byttes ut. :-)
supergyda Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Da jeg leste overskriften din så det ut som om fanden selv står og skrur på komfyren. Så leste jeg videre, og kom fram til at det antakelig er akkurat det han gjør :-D
supergyda Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Unnskyld min uvitenhet, men hvorfor sjekker man grytene med en magnet?
prekæs Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Fordi at hvis man skal kjøpe induksjonsovn må kjelen ha magnetisk bunn. For at induksjonsplatene skal virke. Se kamas tråd for om komfyrer for et par dager siden:)
supergyda Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Aha! Da lar jeg magnetene henge på kjøleskapet enn så lenge, her er ingen induksjonsovn på vei. Takk.
Cat.68 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. februar 2008 Induksjon er vel kanskje tingen men vi har ganske ny komfyr med keramisk topp. Den ene platen skulle jo være sååååå hurtig. Jooo dæven ;o/
supergyda Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Samme faenskapet på vår komfyr. Vi har en plate med trinnløs knapp, det går pinadø ikke an å smelte is på den plata en gang, langt mindre å få noe på kok. Så den unngår jeg helst. Hvis jeg likevel må bruke den, må jeg koke opp maten på en annen plate, og så flytte den over for at den kan stå der og koke.
Cat.68 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. februar 2008 Nettopp, faens makt. Men jeg lærer jo aldrig heller da. Akkurat som jeg trur den plutselig blir kjemperask fra ene dagen til den andre og så står jeg der å banner igjen da..... Det ligger noe i det der med å lære gamle hunder å sitte, hehehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå