jmedkjærlighetsbarnimagen Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Leste akkurat i VG om hun i england som hadde druknet i badekaret under fødsel fordi hun var alene å hadde besvimt. Enda hun hadde informert om at hun slet med besvimelsesplager. Å så står det: "Dette kunne aldri skjedd i Norge for på fødeavdelingen ved ullevål universitetsykehus får fødende kvinner aldri bade alene ", sier assisterende klinikksjef Kristi Hjelle. "Denne praksisen er landsdekkende." BULLSHIT sier jeg. Da jeg fødte ved sykehuset i Tønberg fødte jeg alene å lå i over 5 timer i badekaret (i strekk)!!! Personalet titta jo innom, men ikke oftere enn hver halv time hvis de var der så ofte. Satt dritlenge å venta på noen da jeg skulle opp, fordi badekaret var forma slik at jeg rumpe lå langt nede i en slags dulp, å føttene opp og ringesnora var selvfølgelig oppe ved føttene... Er jo sååå enkelt for en fødende kvinne å prøve å ta en situps i oppoverbakke!!! Kom meg omsider ut av badekaret på egen hånd da å fikk ringt på jordmor. Kom meg opp i senga og 5-7 min etter var ungen født. Så fortell ikke meg at det samme ikke kunne skjedd i Norge!!
junispiren fikk liten Dennis Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Kjempeflott at du får frem fakta!! Jeg skal selv føde i Tønsberg (for annen gang) Og vil med dette innlegget ta litt til ettertanke dette med å ligge i badekar.. Jeg har så lavt BT og har til tider BT-fall, og kan helt sikkert finne på å svime av i det varme vannet. Så jeg retter en stor takk til deg, og den fine infoen =)
Solskinnsbolla & solstrålene Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Da syns jeg faktisk du skal kontakte journalisten som har den saken, og fortelle han din historie! Viktig at sånt kommer fram!
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Du burde fortelle media om din historie, slik at det blir bevist at slik kan skje her også. Da skjerper de sikkert rutinene. Jeg lå 1,5 t i badekar, men jordmoren var veldig nøye på tilsyn. Min mann satt ved siden av meg hele tiden, og hun kom innom hvert 10 min. Hun sa til ham at han aldri måtte ta øynene vekk fra meg, og hvis han måtte ut, måtte han ringe på henne først. Jeg var veldig sliten etter to døgn med minimal søvn, så jeg holdt på å sovne i badekaret. Men da hadde min mann fått beskjed om at han hele tiden måtte snakke med meg, slik at jeg ikke skulle sovne. Fikk påfyll av juice og saft + druesukker for å holde meg våken. Var veldig førnøyd med vår fødselsopplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå