Gå til innhold

ang OS og samboerskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en kjæreste som jeg har "bodd" hos, for å sjekke om vi er aktuelle som samboere.. jeg mottar overgangsstønad og har min egen leilighet som jeg betaler husleie på og egen bosteds adr.. det ser ut som at meg og dattera mi kommer til å flytte med kjærsten min.. men det jeg lurer på da, er om jeg beholder OS'en min helt til dattera mi blir 3 år eller om jeg mister den etter 12 mnd hvis jeg er sambo med kjærsten enda? har hørt to versjoner og det er da at jeg mister den etter 12 mnd eller at jeg beholder OS'en til dattera mi er 3 år med mindre jeg og kjærsten ikke får barn sammen eller gifter oss.. hva er sant av disse påstandene? er greit å vite for fremtiden hva som skjer ang penger osv, for OS er den eneste inntekten min..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får OS kun i 12 mnd etter inngått samboerskap ja. Du MÅ jo ikke ha OS som eneste inntekt til barnet er 3 år, det er jo mulig å søke barnehageplass og jobb, mens du har disse 12 mnd =)

Skrevet

takk for svar =) jeg har søkt på bhg plass nå iallefall, så tenker jeg skal ut i jobb i september en eller annen gang, siden jeg har søkt om bhg plass fra den mnd.. men jeg vil egentlig ha en jobb når jeg er ordentlig blitt sambo med kjærsten, for er redd jeg ikke har jobb osv 12 mnd etterpå, hehe.. er ikke lett med alt dette her. men finner vel ut av det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...