Gå til innhold

Visste det...(har vært hos legen) (samme som på bl)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Legen min var syk, så jeg var hos en annen lege.

Han sier... det var jo veldig tidlig for bekkenløsning da (jeg er 13+5). Du får bare se selv hvor mye føler du kan gjøre. Jeg sier at, det er jo litt vanskelig å vite hvor mye jeg BØR gjøre. Så sier han at det er jo ikke farlig med bekkenløsning og at jeg bare må lytte til kroppen min. Så da gikk jeg tilbake til jobb og satt og grein på do et par minutt:) (er nok litt hormonell ja...)

Vet jo at hvis det er opp til meg så kommer jeg til å jobbe til jeg sitter i rullestol, er ikke akkurat den beste til å si stopp til meg selv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sa jeg ikke greide å gå hele dager lengre jeg..så jeg fikk 50% sykmelding..lell han mente det ikke var bekkenløsning så tidlig i svangerskape, men det var ryggsmerter..

Jeg vet det er bekkenløsning da siden jeg har vært tidlig plaget med det i begge første svangerskapa også..så han får bare si det han vil..men jeg fikk iallefalll 50% sjukmelding som jeg ba om..å det hjalp veldig..

Du får bare si du ikke greier å gå fult lengre for du blir bare værre..og vil prøve redusert arbeidstid..så går det sikkert bra..

Skrevet

Det er dessverre noen leger som ikke helt vet å ta dette med bekkenløsning helt alvorlig.

Jo, det kan synes å være tidlig i svangerskapet, MEN med ALL respekt til den legen...

DET VET HAN IKKE!!!!!

Forrige svangerskap, fikk jeg problematikk som kunne forenes med bekkenløsning, men legen min kunne som sagt ikke si noe om det - for det er det fysioterapeuter og kiropraktorer som har fasiten på - IKKE en allmennlege.

Legen sendte med meg en henvisning, der han ba om utredning hos fysioterapeut.

Hos fysioterapeuten fikk jeg under times en hel masse spørsmål og hun undersøkte, klemte, masserte og dro og gjorde de testene hun måtte gjøre.

Etter endt time, var konklusjonen at jeg allerede i uke 15 hadde mild til moderat bekkenløsning.

Hun anbefalte videre fysioterapi en dag i uken, 75-100% sykemelding samt egentrening og mange "forbud".

Dette ble sendt tilbake til legen min og han fulgte hennes oppfordring, med 100% sykemelding for å være på den sikre siden. Han sa noe om at han ikke ønsket at jeg skulle bli sengeliggende og mulig ende opp med større plager enn nødvendig og da også etter fødselen.

I dette svangerskapet har jeg frem til for noen dager siden ikke være nevneverdig plaget, men for 2 dager siden merket jeg antydninger og ringte legen i dag etter at de samme antydninger kom igjen i går under aktivitet.

Jeg har ikke time hos legen før i slutten av mars, men det tok kun en telefon og der var henvisningen på nytt.

Det er dog bare 11 måneder siden jeg fødte sist og jeg har ikke i det hele tatt vært plaget i tiden rett før fødselen eller i det hele tatt etter.

Vi tar ingen sjanser denne gangen heller og siden jeg har 2 i magen denne gangen så er det desto viktigere å komme i gang med utredningen og eventuelt behandling underveis.

Etter min mening, så må du bare stå på ditt, men det er kanskje enklere med egen fastlege enn en vikar, men ta en tur til en fysioterapeut eller kiropraktor for å få konstantert hva du lider under. Er det en bekkenLÅSNING, så er det mye enklere for de å gjøre noe med det nå mens du enda er bevegelig i kroppen...

Men viktigst av alt...

Ta det med RO...

hvil mye, men ikke sofagris, godt skotøy og lite trapper. Minimalt med bæring og rolige behaglige bekken og hofteøvelser...

De skifter ikke ut kroppen din etter svangerskapet, så det er NÅ jobben må gjøres for at det ikke skal ende mer galt enn nødvendig...

tvi, tvi...

Skrevet

hei syns du skal bestille en time hos din fastlege og snakke med han

Jeg har vært plaget med bekkenløsning i begge mine forje svangerskap og tror meg det er ingen som takker deg for att du har jobbet til du ikke orker mer og blir sengeliggende på grunn av vondt i bekkenet.

Da er det du selv som har smerter og trenger hjelp til det meste , viktig og lytte til kroppen sin , den sier jo ifra når noe er galt :)

Du kan jo be om aktivsykemelding da kan du jo jobbe så mye du orker men har også lov til å si att nå må jeg ta det med ro en stund framover.

Det er også greit og kansje få til fysoterapi da trenger du henvisning fra din dr, dette hjalp i hvertfall masse på meg :)

jeg skal nå ha min 3 og denne gangen har jeg ikke vært plaget i det hele tatt i uke 25 nå men har også vært flink til å lytte til kroppen og ikke overanstrenge meg

lykke til :)

Skrevet

Ja for all del!! Du må IKKE ødelegge kroppen din med å jobbe og bruke deg opp.. Jeg har ekstrem bekkenløsning og går med smerter hele dagen, til nå har jeg jobbet tilrettelagt men i dag fikk jeg 100% sykemelding fordi jeg er ødelagt når arbeidsdagen er over og jeg skal hjem og være mamma... Min fysioterapeut har hele tiden ment at jeg med mine smerter og min diagnose skulle vært sykemeldt 100% hele tiden.. Og jeg er enig!

Så du må ikke høre på den tullete legen din! Ifølge min fysioterapeut fikk hun inn damer som slet med vondt i rygg og hofter og ikke kunne forstå hvorfor, men undersøkelse viser da at de er gravide og at BL er første graviditetstegn!!!! Jeg begynte med smerter i uke 7 og det har bare blitt verre..

Så ikke ødelegg kroppen din på å presse deg. For alt man vet kan det jo "bare" være ryggen som tuller med deg, men lytt på kroppen din!!

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar og råd, skal bestille time hos min lege i morgen, tross alt kjenner han meg LITT bedre.

Er første svangerskap for meg, så er jo usikker på alt.

Er ikke alltid så lett å lytte til kroppen sin heller, føler meg jo litt hypokonder iblandt. Men smertene er reelle, og som mange sier, man skal jo ha et liv etter svangerskapet! (og for min del, flere svangerskap forhåpentligvis:).

Skrevet

Jeg blir så vanvittig provosert over å høre om leger som mener at det er for tidlig med bekkenløsning i uke ditt og datt. Det er beviser, som baseres på forskning, som viser at enkelte gravide kvinner får bekkenløsning omtrent fra den dagen unnfangelsen skjer. Hvorfor skal disse bedrevitende legene da komme å si at "nei, bekkenløsning er det ikke. Det er ryggplager". Ryggplager? I lysken og ned beina? *GRRRRRR*

Det er greit nok at jeg eventuelt får diagnosen "ryggplager" for her skled ryggen ut og låste seg, men det er en form for bekkenløsningsproblematikk det også. OG når andre gravide kvinner kommer til legen og nesten ikke kan gå fordi bekkenet krangler, så må da disse f******e legej*****e skjønne at det er snakk om bekkenløsning??

Hmfr..!

Ble visst litt hissig og provosert jeg =/

Skrevet

hei:)

jeg er i 11+6.. for en uke siden var jeg hos legen min.. hun sa att jeg har påbegynnende bekkenløsning.. hadde også det sist svangerskap.. så det er ingen grenser for hvor tidlig du kan få det.. kjenner det best på kroppen din sjøl..

så kontakt legen din og snakk ut der.. så ordner det seg ska du se:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...