Gå til innhold

5. barnesykdom, noen som har hatt den?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 11+5 på vei, og i ca ei uke har jeg klødd som besatt!!! I begynnelsen var det ikke noe utslett, men nå har jeg noen små røde tupper rett under puppene og på underarmene. På leggene har jeg mange småsår for jeg har klødd meg til blods. Jeg klør også på magen, puppene, ryggen, låra...ja, nesten alle steder.

Nå er je litt redd for at det kan være den 5. barnesykdommen, noen som har noen formening om det? Har ikke hatt de røde kinnene som de sier er karakteristisk da heldigvis.

var hos legen i dag med utslettet og skulle bare se det ann, men jeg visste ikke om den 5. abrnesykdommen da så derfor spurte jeg ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er vanlig å få denne når man er mellom 1 og 4 år. Og kinnene er jo veldig typisk da så tror ikke det er den :-)

Skrevet

Hei, jeg har hatt den. Jeg var skikkelig dårlig - verket i hele kroppen, samt at jeg ble rødflammete på store deler av kroppen. Var ikke typisk i kinnene på meg heller, men sønnen min hadde de typiske kinnene. Jeg var mye sykere enn han. Etter en liten stund hovnet jeg opp i alle ledd, og verket i leddene. Det gikk en god stund før det gikk over.

God bedring iallefall !

Skrevet

jeg har hatt den og. blei knall syk kjempe lenge. noe skikkelig herk.

Skrevet

Hvordan var utslettet deres? Var det bare små tupper, eller var det bare store "roser"? Og klødde det veldig?

Legen tror allerede at jeg er hypokonder så vet ikke om jeg orker å ringe han i morgen for å høre om jeg kan ta en blodprøve...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...