Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Huff, synes ikke at barselgruppa er noe spesielt gøy. Babyen min er veldig rolig, og smiler ikke til fremmede. Derfor får han absolutt INGEN oppmerksomhet når vi er på barselgruppa, verken av mødre eller andre babyer. Dessuten er det en annen gutt der som tar lekene fra de andre babyene hele tida, og får masse oppmerksomhet. Er det noen vits å fortsette å møte opp, når jeg drar derfra uten noen god feeling? Noen som har opplevd dette? I frykt for å bli gjenkjent, så er jeg
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hvorfor går du på barselgruppen? Hva er det du vil oppnå? Hvis du er der primært fordi du vil ha oppmerksomhet til babyen din, og du ikke oppnår det, ja så kan du bare droppe det. Barselgruppe er bra hvis det oppleves positivt eller du oppnår det du ønsker med det. Hvis ikke er det bare waste of time. Og det er tøft nok å være nybakt mamma om man ikke i tillegg skal fylle dagene med noe som ikke er positivt. Kjenner du ikke andre som du kan være sammen med? Hva med familie? Er det noen som kan "skryte" litt av gullet ditt?
Krokka og prinsessa Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg regner med at HI lurer på om hun trenger å gå på gruppa? Altså at det i utgangspunktet er lagt opp som litt tvang fra helsestasjonen, slik det er her.... Jeg mener det skal være mulig å få egne timer med helsesøster i samme intervallet som barselgruppene holdes dersom du tar det opp med helsesøster. Da får ungen oppfølging fra helsestasjonen, og du slipper å gå på gruppene.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jeg vet jo egentlig at jeg ikke trenger å dra på barselgruppe. Men får dårlig samvittighet for baby hvis vi ikke drar. Han har vel godt av å se andre babyer? Nei, huff, jeg syns bare at gutten min kommer sånn i bakgrunnen fordi han ikke gjør så mye ut av seg. (han er jo selvfølgelig en herlig og blid krabat når vi er hjemme). Syns nesten synd på han etter treffene. Ellers får han jo masse oppmerksomhet fra familie og gudmora si...
shimonie Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 tror virkelig ikke at babyen din har noe vondt av å ikke treffe de andre barna. de leker jo ikke sammen før de blir mye større. for din egen skyld syns jeg du hellerburde vurdere om du gidder dra dit mer. sånn som det er der vi går, kan vi se an om vi synes noe om det, ellers kan vi heller gå alene. hva med å dra på dib-treff istedet? vi gikk på treff med magen, og ble kjent med mange fra samme område, og de har fortsatt å hatt treff etter at babyene ble født.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå