Gå til innhold

dere som har jenter hva veide de på 3mnds kontrollen ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

som dere sikkert har lest i en tråd fra meg i går så hadde bare linnea gått opp kun 690 gr siden fødselen og hun veide i går 4270 gr :(

hva er normalt å veie når de er 3mnd da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mina er relativt stor, hun veide 6660 g og var 63 cm.

Lucas var forøvrig 6300 g og 62 cm da han var 3 mnd

Skrevet

Førstemann var 6860.....nr 2 litt mindre, finner ikke helsekortet og jeg husker ikke.....

Gjest Mayflower
Skrevet

Han var 6350g og 63,5cm. 3140g og 49 ved fødsel.

Leste den andre tråden din om lite vektoppgang. Hva sa legen idag da?

Min gutt gikk sakte opp i starten, lå nederst/nest nederst på kurven til hs,og de snakket om at han la på seg lite..men han fulgte kurven fint. Jeg begynte å gi han tillegg fra 3mnd, ei flaske om dagen, og da ble han mer fornøyd og hoppa plutselig opp over midten på kurven og hs masa ikke noe mer. Han har fulgt den bra siden da. Så nå er han plutselig både lang og tung i forhold til alderen..hehe:)

Er 9,5mnd nå,så nå spiser han jo annet enn melk da også!

Her er måleskjema de bruker på hs,du kan jo se på det også:)

http://home.powertech.no/tiliti/percentil/

Skrevet

legen sa bare at jeg måtte gi tillegg etter hun hadde fått pupp, også amme hver andre time slik at melkeproduksjonen blir bedre..

Skrevet

2 1/2åringen som var minst av mine 3 var 5650g ved 3 mnd kontrollen og 60cm lang.

Hun var 3280 og 47cm ved fødselen.

Legens råd er fornuftig, gi tillegg til ammingen.

Skrevet

4 mnd og du har ikke gjort noe før fordi?Hun må jo være ganske underernært nå...?

Skrevet

3 mnd mener jeg. Har du ikke vært på 6 ukers kontroll forresten?

Skrevet

reagerer på det jeg også..får ikke folk beskjed om noe av HS lengre??? Første 3 mnd skal de jo nesten fordoble fødselsvekta si tross alt...

Skrevet

joda jeg har vært på 6 uker kontroll og da da veide hun 4030 altså bare opp 450 gr! men de regner som regel utifra når vi kom hjem fra sykehuset og da var hun 3340gr....hun ville at vi skulle komme tilbake uka etter får å se hvor mye hun hadde gått opp da og da veide hun 4150gr, og hadde gått opp 120 gr på en uke og det var hs fornøyd med, derfor har vi ikke vært noe mere på kontroll siden hun var 7 uker....

linnea er tynn men ikke for tynn eller underærnert...hun smiler og er ei jente som de fleste, ikke gråter hun så mye heller

håper det hjelper når jeg gir henne mme skal veie henne om ei uke så jeg er spendt å se hva vekta viser da.....

Skrevet

Min lille store datter var 61 cm og 7,3 kg på 3 mndr kontrollen.

Hehe...

Her serveres det visst fløte...

Skrevet

Hun var 6295 gram og 62,5 cm da hun var 3 måneder.

Hun var 3578 da hun ble født.

Skrevet

Jenta mi var 5440g og 58,5cm når ho var 3mnd. Ho var 3070g og 48cm når ho blei født.

Skrevet

Marimor veide 5600 g da hun var 3 mnd. (2780 g ved fødsel).

Skrevet

Trulta mi veier...., hold dere fast! 7,8 kg :D Noen som sa fløte?

Skrevet

fødd: 2670g 47cm

3mnd: 6050g og 60cm

Skrevet

Jentene mine var 3030gr og 4310gr på 3 mnd kontrollen...

Skrevet

sara veide 5,5

det er ikke lett å "se" på disse barna om de veier mye eller lite, sara ser ut som en plugg, og ei på barselgruppa mi ser mye mindre ut og har færre valker, og veier mer...

linnea kommer seg, nok, skal du se! greit å prøve med mme, ja, og amme ofte!

Skrevet

Jenta vår var 4785g og 57cm. Alltid vært lita. Amma henne, pumpa, erstatning hele tiden. Problemet var at hun ikke var så intr i mat... Nå er hun 8 mnd og ligger midt i percentilskjema i forhold til høyde. Stå på, det går bra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...