Gå til innhold

Lettvint middag (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan der gi meg noen ideer til lettvint middag? ligger syk hjemme på sofaen, men etter to dager med frossenpizza må jeg lage noe annet. I alle fall for datteren min sin skyld. Noen gode forslag til noe som ikke krever så mye innsats, da formen er ganske laber.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Pannekaker

Tomatsuppe

Kjøttdeig og spagetti

Skrevet

Boksemat er alltid en nødløsning:)

Skrevet

Alle typer ferdig supper er jo enkel...

Max boller er en grei sak,

griller kylling og rundstykker.

stekt fiskepudding eller servelat på skive

Karbonade med egg på skive.

Skrevet

Fiskeboller i hvit saus og poteter :)

Og gulrot og karri, selvfølgelig! Det fikk i allefall jeg lyst på :)

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Det skal vi ha i dag :-)

Tok opp fiskebollene fra frysern i går og det er kjempegodt, men vi har bacon til også da!

Skrevet

Takk for forslag! Fiskeboller er nok ikke min favoritt, men fiskepudding på brød med tomat på er godt og lettvint. Men jeg tviler på om det faller i smak hos minsten :-)

Skrevet

Så et bilde i et gammelt ukeblad eller noe: lag potetmos, legg den som en stor klump på midten av tallerkenen. Stikk fiskepinner ned i mosen. Dander med grønnsaker slik at du former øyne og munn, og vips så har man pinnsvin til middag! Veldig enkelt, og særdeles barnevennlig, kan man si :) Det beste er jo å lage mosen fra bunn, men når man er dårlig er det fullt lovlig å bruke posemos!

Skrevet

Kyllingfile som du kutter opp i små biter, kok litt pasta til.

Ønsker du kansje en saus, kok kyllingen i fløte!! Den er bankers hos mine tante barn hver gang di kommer på besøk :) enkelt og greit.

Bon apetitt

Skrevet

Minsten her er veldig glad i nudler til middag. Man kan ta det man liker oppi selv. Lager på en måte en suppe med litt grønnsaker, mais og tunfisk. Det er det vi liker da. :-) Det er iallefall utrolig lettvint. 15 min.

Skrevet

-Kapteinens fylte torsk med hollander saus fra Findus. kjempegodt!! Smaker nesten som fiskepinner, så det falt i smak hos sønnenm min som er superkresen.

-Karbonader, potetmos og grønnsaker

eller karbonader på brød og speilegg øverst. Evt tomatbønner til:-)

Enkelt og godt syntes jeg.

Skrevet

Hører ikke hjemme her (enda... håper jeg), men hva med spaghetti med kjøttdeig og tomatpuré? Bruk fullkornspasta, da blir det til og med ganske sunt. Kjempegodt og veldig raskt og enkelt!

Skrevet

sunn mat trenger ikke nødvendigvis ta lenger tid. Kjøp posesaus om du ikke orker lage selv. Varm fiskekaker i brunsaus og kok poteter til. :)

Å koke vanlig fisk (ulike typer er heller ikke mer arbeid og tar ca like lang tid som å steke en frosenpizza og kan jo varieres veldig med smaken). en dasj rømme til eller litt fiskekrydder spriter jo opp måltidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...