Gå til innhold

Eksen min dumpa meg da jeg gikk ned mange kilo (fra krangle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min dumpa meg da jeg gikk ned mange kilo NYTT 14:52 28.02.2008

Han likte ikke den jeg ble sa han. Kiloene brydde han seg døyten om, men han syntes lite om at jeg ble så kroppsfiksert. ( En stor del av livet dreide seg om trening, kaloritelling og klesshopping)

-Jeg nøt ikke så mye å kose meg med mat og snacks lengre. (Det gikk faktisk mye ut over den sosiale biten)

- Jeg var en del borte pga treninger ( Slutt på all hjemmehyggen, og det savnet han veldig)

- Jeg ble oftere greten (det er jeg klar over selv)

Det endte med stadige krangler og uhygge da vi var sammen, og til slutt skled vi fra hverandre.

Nå har jeg lagt på meg en god del igjen ( etter 4 år som slank), og for å være helt ærlig så er jeg mye lykkeligere nå enn som slank.

Jeg er en mer avslappet person, og da er en selvfølgelig i bedre humør også. Jeg koser meg med god mat og snacks innimellom, uten å slite med en knugende dårlig samvittighet hele tiden.

Jeg er nå samboer med verdens beste mann. Og vi venter kjærlighetsbarnet vårt snart. Det beste av alt er at vi møttes da jeg var slank, men jeg er helt trygg på at han elsker meg like mye(og mest sannsynlig høyere nå). Uavhengig av hvor stor jeg er eller ikke.

Det er en befrielse å slippe å ha et liv hvor alt dreier seg om mat og kilo. Jeg svever av lykke....selv om jeg har en god del kilo for mye å dra på ;-)

Jeg tror denne befrielsen kommer med alderen, modenheten og all viten en får etterhvert.

Når det gjelder menns syn på kvinner med noen kilo for mye, så er jeg sikker på at deres syn også endres positivt med alderen og modenheten deres.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært en såkalt jojo-slanker, og jeg opplever det som det du gjør.

Jeg er helt stressa og urolig når jeg er "på slank", mens jeg er mye mer avslappet når jeg godtar meg selv med noen kilo for mye. Nå har jeg endelig godtatt meg selv slik jeg er, og er endelig blitt fortrolig med den kroppen jeg har nå.

Mannen min sier at han liker meg best nå (med noen kilo for mye), for han sier han ikke bryr seg om kiloene. Han synes det er bra nå når jeg endelig har god selvtillit, og er trygg på meg selv uansett. Han trives også bedre med meg nå når jeg er avslappet og nyter livet.

Jeg tror også at dette er noe som kommer seg med alderen. Både for menn og oss jenter :-)

Skrevet

Også er det noe med at når man godtar seg selv som man er så kan det hende man går ned noen "trivselskilo". Man er avslappet i forhold til både mat og godis, og får ikke det KJEMPESUGET etter det "farlige" når man vet at om man vil ha noe, ja så unner man seg det. Ferdig med det, og ingen dårlig samvittighet i etterkant.

Og har man selvtillit så liker menn en bedre uansett. Ingen menn (tror jeg)vil vel elske med lyset av, og mange kvinner vegrer seg for visse stillinger etc fordi de er så lite flatterende for kroppen.. Tror nok at menn liker best de jenter som nyter sex, tør og vise seg nakne og prøve ut ting sammen med partner uanssett om de er tykke eller tynne eller midt i mellom..... Og ikke minst, blide jenter er generellt triveligere å være sammen med en ei sur ei. Og er vi på diett for å gå opp/ned ivekt så er ikke humøret på topp, selv om kiloene forsvinner/kommer :o)

Skrevet

Vel, fint for dere. Men jeg er over 30, og vil fortsatt gjerne inn i str 38, helst 36. Jeg har ikke lyst til å godta at jeg må bli tykk fordi jeg blir eldre. og det er snakk om helse her også. Den blir ikke bra om man har for mange kilo for mye. Og selvfølgelig må menn si det. Men det er ikke for mannen min at jeg gjør det. jeg vil føle meg vel selv.

Skrevet

Jeg har aldri slanket meg i hele mitt liv og kommer nok aldri til å gjøre det heller...

Rett og slett fordi jeg ikke har hverken viljen eller styrken til å gjøre det.

Vil heller nyte livet som jeg er!

Takk for et flott innlegg!

Gjest Mylian&Musovic
Skrevet

Det er forskjell på overvekt og trivelskilo. 4-5kg for mye er ikke så farlig, men når midjen er over 80 og du merker at du ikke orker fordi du er for fet så er det faktisk ikke snakk om at man skal ta til takke med å være en tjukkas fordi man blir eldre. Det er helseskadelig å være overvektig.

Videre vil jeg si at jeg også stresset masse da jeg var altfor tynn, nå veier jeg akkurat passe og har det fint, men jeg håper HI av innlegget vet at det er forskjell på ekstrem overvekt og bare litt her og litt der

Skrevet

Dette synes jeg at var et flott innlegg!

Jeg har slitt mye med selvbildet mitt i forhold til vekt. Det siste halve året har jeg bevisst prøvd å slappe litt av i forhold til det fordi jeg vet at jeg vil ha godt av det. Og humøret mitt har blitt bedre nå. Tidligere hadde jeg ofte vondt inni meg/ var deppa på grunn av tanker om vekt/mat/trening. Dette har jeg mye mindre av nå. Min naturlige vekt samsvarer ikke med den vekten jeg egentlig ønsker å ha, og jeg vet at jeg må øve på å være fornøyd med å være noen kilo mer enn jeg egentlig vil. Etter at jeg har giftet meg nå til sommeren håper jeg at jeg kan slappe enda mer av enn det jeg gjør nå.

Jeg hadde to grunner som gjorde at jeg innså at jeg måtte endre innstilling:

1. Min livskvalitet var mye dårligere enn den trengte å være. Jeg hadde vondt inni meg.

2. Jeg vil at mine forhåpentligvis fremtidige barn skal få et sunt og godt forhold til sin egen kropp. Jeg vil at de skal være glad i og fornøyd med sin kropp, og da er det en STOR fordel at jeg kan gå foran med et godt eksempel.

Skrevet

Hmm, bra innlegg men jeg skjønner det ikke.

Jeg ser jo hva slags jenter menn vil ha. Er ikke akkurat de tykke damene mennene snur seg etter....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...