Gå til innhold

Dere som henter unger på SFO...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser en merkelig greie her...

Foreldrene sitter på parkeringsplassen utenfor (100 m å gå) og ringer inn og ber personalet om å få klærne på ungene og sende de ut.....

Er dette vanlig?????

Liker å gå inn jeg, så ser jeg over klærne hennes, ser på tegninger og snakker med de andre ungene og personalet...

Hmmm..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om jeg har minstemann sovende i bilen så ringer jeg, men det er litt mer enn 100m å gå da. Så liker ikke å gå fra lillemann. Men om han er våken så er han med inn og henter storebror :)

Gjest irismor
Skrevet

Da tenker dem ikke langt. Hvordan blir det med tilsyn på de andre barna når de ansatte skal fly som piska skin for latemobilringendeforeldre.

Skrevet

Ja da er det jo noe annet...

men når de sitter alene voksen i bilen.. synes det er så rart....

Og førsteklassinger generelt har jo ikke helt oversikt over rent/ skittent yttertøy, hvor er tingene mine o.l. Greit å kunne sjekke dette..

Skrevet

Jepp, det er veldig greit å stikke inn selv, min er snart ferdig i 2 klasse men har enda ikke snøring på å få alt med seg hjem eller ikke :) Men pleier å gå inn jeg da, er bare når jeg ikke kan gå fra mini jeg ringer som sagt.

Syns også det er veldig late foreldre om de virkelig ikke gidder å gå inn etter ungene sine. Har det med været å gjøre og tro? At de ikke vil bli våte å sånt?

Skrevet

hehe.. Ikke umulig, mye grisevær i Bodø:)

Skrevet

Ser at det er en del som gjør det hos oss også - og det er ikke bare fordi de har mindre unger i bilen!!! Ser at noen konsekvent ringer inn, og ber personalet hjelpe barna. Selv gjør jeg det bare dersom vi har fryktelig dårlig tid, og må rekke noe (men da ringer jeg, slik at han står klar og venter når jeg kommer (har skjedd 2 ganger). Synes egentlig ikke noe om dette så lenge min sønn ikke har særlig oversikt over våte klær som skal med hjem osv. Det blir for mye jobb på personalet dersom ungene er så små at de ikke klarer å ordne seg selv (ikke alle 1.trinns elever gjør det)

Skrevet

Tuller du? Er det sant? Ble helt målløs jeg nå.

Jeg hadde to unger å hente i barnehagen, på hver sin avdeling, og en sovende baby i baksetet. (Nå er alle tre i barnehagen da) Hadde det da vært helt normalt at jeg ringte barnehagen og ba de sende ungene ut til meg? (De er 4 og 5 år gamle, og kunne fint kledd seg selv og gått ut alene)

Jeg hadde da aldri funnet på å gjøre det. Herlighet !

Skrevet

Da hadde helt sikkert sett styggt på meg den gangen min elste gik i 1.klasse og jeg var gravid med nr.2. Var så dårlig pga bekkenløsning at den turen opp til SFO klarte jeg bare ikke, såvidt jeg klarte å komme meg fra soverommet og ut i bilen. Så det ble en nødløsning å få lov til å ringe og at personalet sendte henne ned til bilen.

Så det kan være forskjellige grunner til at noen ikke klarer den turen opp til sfo ;)

Nå skal min mellomste snart begynne på sfo og da kommer jeg selvfølgelig til å hente henne hver dag :) Nå som jeg er frisk og rask..hehe

Skrevet

Ser da an folk kjære du:)

Snakker mest om type stressa businesspappaer i fet bil med dress og frakk som sitter å snakker i tlf mens de venter i bilen ...

Synes det er kjipt å se på...

Ja jeg er sikkert fordomsfull,,,hehe,,

Skrevet

Jeg ber henne være klar til et bestemt tidspunkt jeg så slipper jeg det der. Skulle ønske jeg kunne tatt meg tida til å gå inn, men med baby i bilen og et stykke og gå, blir det bare for tungvint.

Skrevet

Bor på andre kanten av landet, med det er samme greia her, det har til og med stått et stykke om det i lokalavisa.... Ble lagt ned forbud mot det her, så nå er det bare foreldre med spesiell avtale med personalet som kan ringe inn (f.eks en mor med kraftig bekkenløsning).

Skrevet

Dette er ikke lov der jenta mi går på SFO, vi må inn å hente selv..heldigvis

Skrevet

Det der ser jeg på vår skole også. Og her er det ikke hundre meter å gå en gang. Kanskje 50 meter hvis jeg ser stort på det. Trodde øynene skulle ramle ut da jeg så det første gangen. Og jeg er enig med *ale* i at det er en viss overvekt av pappaer i store biler som tar det stuntet der.

Skrevet

Merkelig greie da.... Stakkars unger...

I den alderen er det jo stas med andres foreldre og søsken, og viktig at man lærer seg ansikt og navn på ungene barna dine leker med...

Kan ikke delta i hverdagen deres uten synes jeg...

Skrevet

Dette er faktisk veldig vanlig på vår SFO.

Men ikke at foreldre sitter på parkeringsplassen da, men at de ringer og ber personalet sende ungene av gårde, så møter de dem på veien.

Er det så farlig da?

Hva med de barna som går alene hjem, er det stakkars dem også?

Skrevet

Ja i førsteklasse synes jeg det er litt tidlig.

Klart ungene er forskjellig da..

Men det blir liksom noe annet.

Her tenker jeg som sagt på det å se på hva de har lagd, sjekke tøyet, snakke med de andre ungene, snakke med personalet om dagen o.l.

Går glipp av mye, både foreldre og ungene synes jeg...

Skrevet

Jeg har gjort det selv jeg, senest i dag. Hehe.

Men det etter å ha snakket med baselederen på SFO da.

For noen kan det være fin selvstendighetstrening å gå litt av turen fra SFO alene. :)

Men jeg er forsåvidt enig med deg, om det er sånn at de aldri stikker nesa innom SFO.

Skrevet

Joda, tenker at iallefall det å gå inn alene kan være grei trening til å skulle klare seg alene på skoleveien...

Men ikke konsekvent og hver dag... Ikke før de er såpass gamle at de er mer selvstendige... Og hentinga er mer "sårbar", iallefall for meg:)

Skrevet

Tenker litt omvendt jeg da, om morgenen kan hun heller bli fulgt helt inn eller helt opp på skolen..

Leveringen er mer sårbar her. Hehe.

Nå bor vi et par hundre meter fra SFO da, så om hun glemmer noe kan vi bare stikke opp igjen og hente det. Ser ikke at det er personalet sitt ansvar å sørge for at hun får med alt hun skal.

Når stenger deres SFO?

Skrevet

Vi hadde en skremmende opplevelse med det der. Vi har han på en base med mange barn. En dag vi skulle hente så finner vi han mutters alene på parkeringsplassen fordi de på sfo har sendt ut feil barn (!) Vi bruker alltid å hente inne på sfo selv så jeg skjønner ikke hvordan de kunne tatt feil. Masse trafikk på parkeringsplassen og en bilvei rett ved. Jeg ble så rasende, men etter dette ble det skikkelig innskjerpa heldigvis

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...