Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Min 7 dager gamle baby har et enormt suttebehov, noe som går utover brystvortene mine (au). Hadde bestemt meg for å prøve å unngå smokk så lenge som mulig. Hva bør jeg gjøre? Han pupper hver 1-2 time!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Vi fikk beskjed av HS at så lenge babyen har fått til riktig sugeteknikk på puppen, så kan man begynne med smokk. Men jenta vår vil ikke ta den da, så det hjalp ikke oss så veldig.
Kanutte og prinsen Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg ga gutten min smokk etter 1 uke (hadde også bestemt meg for å vente, men han hadde også et enormt sugebehov!!). Du bør vente til han tar puppen greit, men det høres jo ikke ut som det er noe problem =) Vi fikk et nytt og bedre liv etter smokken, hehe =)
Jewel m/jente får gutt Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Her tok jenta smokken når hun var 6 dager gammel. Tok den med en gang.
tudeluuu Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Jeg begynte med smokk allerede kvelden han ble født, fordi han brukte meg som smokk. Det orker jeg ikke. Brystvortene trenger hvile, og dess mer han sutter jo mer melk produserer du jo også. Her suttes det på puppen hver 2.-3, time uansett, så oftere blir det ikke aktuelt. Greit å venne han til smokken for å sovne heller enn puppen. Venninner av meg som har ventet for lenge med smokken har fått den erfaringen at babyen ikke ville ha. Bare begynn med smokk du, virker jo som om produksjonen din er godt igang =)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Dere har overbevist meg - smokkene er på kok alt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå