Gå til innhold

Sammenligning av flyselskap (ang langreise)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har på gang tilbud fra to selskap ang reise til Australia , et med British Airways og et med Singapore airlines. Det siste er litt dyrare enn det første, noken som har erfaring med desse?

Har reist dit to ganger før men då med Quantas. Ser ikkje at det blir den store forskjellen, men...

Vi skal ha med en 2-åring, og legg litt opp reisa mht dette. Vil gjerne høyre andre si erfaring med slike lange familieturar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, Jeg har et vennepar med ei jente på fem år... Hun er jo ikke to da, men det er en lang reise for småtasser. De reiste med Singapore airlines og var kjempefornøyde! "Barnevennlig på alle måter" var det hun svarte på msn akkurat nå.... Så da er det kanskje verdt de ekstra kronene???

Dette er et par som setter ungenes ve og vel aller høyes, og et par jeg stoler blindt på, så har du det å forholde deg til ;-)))

Skrevet

Hei. Vi fløy til Australia med Singapore Airlines da lillegutt var 17 mnd. Han fikk da en babykrybbe som hang på veggen. Ville forsikret meg om at du får plasser foran ved veggen, det er bedre plass til bein og små krabater som gjerne vil ned på gulvet. Servicen var upåklagelig. De hadde barnemat (middagsglass) ombord, samt bleier og smekke. Jeg hadde medbrakt mat som de oppbevarte i kjøleskapet, samt varmet vann til flaske. De stullet og stellet med lillegutt hele tiden. Eneste jeg har å klage på er stolsetene. For meg og gubben som er nesten 4meter til sammen, var stolene noko små på veien fra Singapore til Sydney. Vi fløy litt melkeruta- stavanger, københavn, amsterdam, singapore, sydney.. Stress.. Ville heller betalt et par tusen ekstra for å slippe amsterdam. Vogn i Singapore får du låne på flyplassen, siden Sas ikke lar deg få vogna på de ulike stoppene. Det gjør derimot Singapore Airlines (veldig praktisk).

Gode tips til flyturen er mat til småtten. Middagsglassene smakte ikke helt godt. Greit å ta med bleier, og et ekstra skift. Eldstejenta ble flysyk og kasta opp over hele seg. Et godt pledd og noen leker. Vil og anbefale reisesyketabletter eller en god dose vallergan... Det å flytte døgnet var ikke helt enkelt. Vil også anbefale deg å snu litt på døgnrytmen før dere drar. Legge ham sent... Vi gav reisesyketabletter på flyet så alle 3 slokna...

Lykke til med planlegginga. Vi planlegger rundtur i 2011

Skrevet

Takkar begge for gode tips. Vi skal ha et `familieråd `ikveld, å diskutere litt. Har mest lyst å gå for Singapore Air, som er i tilbodet frå Australiareiser, flotte flytider og alt sånn.Fikk pris fra Kilroy no ikveld og det er en forskjell på 16000 (!) og det er mykje sjølv om vi er 6 pers til sammen. Altså 86000 kontra 73000......nesten 3000 pr pers.

-er litt usikker på den reiseruta dei har men må sjå litt meir på det. Skal ikkje vere enkelt dette her.

Skrevet

Kjem nok til å `mase ` litt meir på deg når det nærmar seg, om eg lurer på noke! -og det trur eg nok. he-he.

Skrevet

Har du sjekket Thaiairways? De har en kjempefin korrespondanse via Kjøbenhavn til Bangkok (lite ventetid). Jeg vet ikke helt hvordan det er fra Bangkok- men det er vanligvis ikke lang ventetid. Jeg reiser nokså ofte til Vietnam og betaler omtrent samme pris for Thais ekstra-økonomi klasse som for økonomi billetter med f.eks. Thai. Forskjellen er at super/ekstra økonomi klasse med Thai til Norden fra Bangkok har samme kvalitet som business-klasse med mange andre selvskap.

Verdt å sjekke

Skrevet

det går fint- når tenker dere å reise? Kjenner meg sååå klar for å dra til Australia igjen. Hvor lenge skal dere være??

Kom på enda et tips- Soldrakt!!! Et must for store og små barn. Får kjøpt dem på apotek der nede- tror de er billigere enn her hjemme.

Skrevet

Åååååh! Så heldige dere er som skal reise til Australia. Håper dere får en flott tur. Du skal se at brikkene faller på plass etterhvert.

Har erfaring med lange reiser (riktig nok ikke til Australia, men andre land i den retningen) med både BA og Singapore Airlines. Opplever begge selskapene som veldig bra - de scorer jo som regel høyt på diverse brukerundersøkelser.

Skrevet

Vi reiser i desember, om alt går som vi håpar. blir ca en mnd vil eg tru. Vestkysten denne gong. Gler meg allerede til å bjynde å planlegge kva vi skal ta med, men må prøve å vente litt med det...må spare litt til i haust, hi-hi.

Skrevet

Heisan, ja vi har faktisk akkurat fått et tilbud med thai idag, som vi akal sjå litt på. Blir spennande å sjå kva vi endar opp med. Problemet er hovedsaklig at det allereide er ganske oppbooka på dei beste prisane. Men vi er godt i gang so det blir nok ei råd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...