Gå til innhold

neeei!!!!!:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var nettopp i posten og der lå det brev til min kjære fra vernepliktsverket!!!!!!! jeg måtte åpne det og han må i garden fra april 2009:(((((( jeg føder om 1 mnd! må jeg være hjemme alene med ett barn på 1 år da???:( Det står at hvis man er påbegynt utdanning så slipper man å møte men sambo utsatte utdannelsen pga jeg ble gravid. Vi tenkte at vi begge skulle jobbe de første to åra, tjene opp penger, også fullføre utdannelsen vår.. Jeg har helt panikk nå. Jeg klarer jo ikke å sove uten han en natt:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke få panikk, det finnes helt sikkert en løsning. Ring Vernepliktsverket, og sjekk ut mulighetene for utsettelse på "humanitært/familiært/ grunnlag". Mener ganske sikkert at man kan få utsettelse på slikt, på bakgrunn av familie- og økonomisk situasjon, ihvertfall vet jeg om flere som har fått det tidligere.

Om om han i verste fall må avtjene verneplikten i 2009, så kanskje han kan få tjeneste et sted i nærheten av hjemme.

Er helt sikker på at det finnes ulike løsninger på dette. Ikke mist motet - ihvertfall ikke før alle muligheter er undersøkt og dobbeltsjekket. :)

Skrevet

Ikke bekymre deg. Jeg hadde det slik jeg også, samboeren min skulle til indre troms i august, å jeg hadde termin 19 desember. Jeg hadde det på samme måte som deg, å vi kontaktet en dame som jobber med dette, å hun hjalp han med å komme nærmere. Nå er han i militæret i elverum, hvor garden har rekrutt periode, han jobber som transportør og begynner halv 8 og er ferdig 3. Men nå vet ikke jeg hvor du bor hen i landet.

Skrevet

Hei!

Her ble mannen min innkalt til siviltjeneste, skulle egentlig vært der nå men jeg fikk jordmora mi til å skrive en bekreftelse på graviditet og hvor viktig det er å ha far til stede i tiden før fødsel, under fødsel og selvfølgelig i tiden etterpå. Mannen sendte så inn at han ikke så hvordan sivilforsvaret kunne ha nytte for han når hodet hans ville være hjemme hos meg og familien vår i di 3 ukene han skulle være der. Dette er 2 fylker unna der vi bor. Og han fikk godkjent det. Men dette var jo da bare ett kurs. Vet ikke helt hvordan det er med sånt i deres situasjon, men det går jo an å prøve. Har en kompis som måtte i siviltjenesten i 14 mnd pga av han er militærnekter, og der tok di ikke hensyn til at han hadde en nyfødt baby hjemme. Det som var "kjekt" for demmes det, var jo at han fikk dekt alt av utgifter samt forsørgerbiten av dem da. Men lykke til, skader ikke å prøve å få en utsettelse ihvertfall!! Snakk med jordmor du, di har som regel løsninger på slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...