Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg et tricot-slen bæresjal og er litt usikker på hvor stramt jeg skal knyte det. Fikk ikke noe hjelp i butikken da de som jobbet der var nye og aldri hadde vært borti det før.

Gutten min er kun en mnd gammel så jeg bruker den ene knytingen for nyfødte. I brukermanualen ser det ut som om de knyter den ganske stramt, men når jeg gjør det begynner bare lillegutt å grine. Han koser seg godt når jeg knyter løst, men da blir han liggende dypt nede i sjalet, ganske så flatt, overhodet ikke som på bildene. Det står også at man skal vri babyen mot seg, men det føler jeg ikke at jeg får til så han ligger mest på ryggen, bare lett vridd mot meg. Hvor mye er det egentlig meningen at man skal vri babyen? Er redd for å plassere han feil slik at det blir en belastning for ryggen hans.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå på http://tettinntil.no/forumet/

Der finner du masse bærebilder du kan se på. Du kan også legge inn bilde av din knyting og få tips fra ekspertene der. Et annet alternativ er å bli med på bæretreff eller kontakte bærehjelpen (litt avhengig av hvor du bor)

Skrevet

Vil også anbefale deg å gå inn på tettinntil og se litt....og ikke minst gå på et bæretreff slik at du kan få hjelp. Forstår det slik at du bærer han liggende? Har du prøvd "stående", dvs med beina i froskestilling og magen til beibien mot magen din? Eg fikk aldri til liggende med snuppa, for hun ble bare sur og grinete da, men "stående" gikk helt fint. Lettere å stramme etter at du har knytt ferdig da.

Lykke til!

Skrevet

Har prøvd stående, men det hater han. Liker heller ikke å bli båret på den måten. Når jeg bærer han liggende så sovner han med en gang, men jeg er redd for at han skal ligge på en måte som er belastende for ryggen. Han ligger mest på ryggen og ikke så veldig vendt mot meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...