Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Ut i fra argumentene som brukes for å tillate homofiliekteskap vil det da ikke være like "naturlig" å tillate polygamiekteskap? Et polygamiekteskap kan jo også være mellom voksne mennesker som "elsker" hverandre. Dessuten så finnes det nesten ingen tradisjoner for homofiliekteskap historisk sett noen plasser på kloden, mens for polygamiekteskap finnes det plenty. Personlig så er jeg i mot både den homofile og polygame varianten av ekteskapet, men sett ut i fra argumentasjonen for homoekteskap så bør vel den polygame varianten også tillates?
Gjest ->>- Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Fullt mulig. Strengt tatt bør man jo kvitte seg med ekteskapet som institusjon alltogether. Hva pokker har staten med å nekte folk å inngå visse juridiske avtaler før de har lovet at de skal elske hverandre resten av livet, liksom.
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Polygamiekteskap er jo bare tungvint. Det er jo så mange flere bokser som må krysses av på og flere inntekter å ta hensyn til når det gjelder utbetaling av ditt og datt. Skjønner godt at staten ikke gidder å tillate det. ;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Hva med en prøveordning der alle heteroekteskap annuleres, alle homser og lesber får gifte seg og gjerne alle som orker mer enn ett sett koner og menn også. Gi det ti år og se.
KaMa Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Ingen med noenlunde sunn fornuft ønsker seg så vondt som en ekstra partner. En partner av samme kjønn, derimot.. Tja, jeg skulle til tider ønske jeg levde og hadde barn med venninna mi, heller enn mannebeinet som jeg deler seng med.
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Når det ble kveld, tipper jeg du ville delt seng med mannebeinet likevel. :-)
KaMa Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Tja, jeg er ganske tilpasningsdyktig og mener det er kreativiteten som setter grenser. ;-)
♥Prinzessin♥ Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Joa, men vi kan ikke benekte mannebeinenes medfødte egenskaper heller. ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå