Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om det kan være uvi jeg har fått. Har konstante mensmurringer. Har ikke hatt det tidligere. Må også ofte på toalettet. Var hos lege for et par dager siden og de fant noe, men satte den til dyrking. Det jeg lurer på er om dette kan ha skadet fosteret (er 11 uker). Vet jo heller ikke hvor lenge jeg har hatt det. Noen med erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D skade ikke fosteret. Leverte en urinprøve i dag jeg også.får vel svar i morgen.

Skrevet

Skulle ikke tro at det skal være skadelig.... siden ofte trenger man ikke behandlig for uvi..

Men hold deg varm på beina, og drikk litt appelsinjuice.. så kan du forebygge evt flere uvi ^^

Skrevet

Hei

Du kan trygt bruke selexid tabletter mot urinveisinfeksjon når du er gravid. Dette er medisiner som har blitt forsket på og som viser at det ikke har negativ innvirkning på fosteret.

For å forebygge nye UVI er det også lurt å bruke tranbær tabletter eller tranbær juice som har god effekt på urinveiene.

Skrevet

Det er ikke skadelig, men få behandling så slipper du plagene.

Drikk masse og tiss ofte så ordner det seg sikkert snart.....jeg har hattt masse urinveisinfeksjoner og er også akkurat ferdig med en kur.

Skrevet

I forrige svangerskap hadde jeg UVI tidlig - og legen min sa at det var viktig å ta penicilinbehandling hvis man hadde UVI pga økt fare for spontanabort. Så hvis de påviser UVI, må du være nøye med å ta penicilinkuren. Lykke til! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...