lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 4+6, og nå kommer blodet. Ikke friskt blod ennå, men kjenner takene i magen begynner å komme.. Da var det vel over denne gangen også da :( Fan heller as, nå er det nok sa her synes jeg. Må da være en gang at det kan gå bra???? Og jeg som hadde så mange som skulle ta vare på tanta de neste mnd :/ jaja, er vel bare å prøve på nytt
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Huff det var trist å høre :( Men kanskje den lille kan klare å klamre seg fast? Jeg vet jo ikke da, men krysser fingrene for at det kan gå bra og ønsker deg alt det beste videre. Trøsteklem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Dette var kjempe trist lesing. Men husk at det trenger ikek væe en sa pga blodet. Så der som ikke smertene øker så er det en kjangs for at det kan gå bra. Hvor mange ganger har du mista nå?
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 8-9 ganger før denne får bare håpe at det ikke blir vondere da..
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 har du fått sjekket om det er noe galt?
har4barn Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Uff, Lioevr!! Krysser enda fingrene for at dette skal gå bra. Det er jo utrolig, da, hvor mye dere skal tåle! Håper virkelig det er "falsk alarm" denne gangen.... Stor klem...
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2008 Tryne: har vært til full utredning for habituell abort, ingenting galt å finne der. Skal mase på gyn for å få lap eller hysteroskopi nå, for å sjekke slimhinner og livmorveggen... Det neste er at vi vil prøve pergo. Når man har el hver mnd, men likevel går på pergo, så skal visstnok dette forbedre eggkvaliteten. Kan jo være det som er problemet vårt.. Ellers blir det ivf når huset står oppe. Flere leger som har tro på at en kontrollert befruktning skal være tingen. Ennege blir sjekket, og de mest kompatible blir satt tilbake. Utover dette skal jeg høre om hcg sprøyter osv.. Er fortsatt en del ting vi ikke har prøvd enå, heldigvis. Så er det også en mulighet å komme seg til finland for å få sjekket eggene etter defeker som oppstår etter befruktning, problemer man ikke se på blodprøver. Har du kommet noe videre med din utredning tryne? Tenker ofte på situasjonen deres. Lestepå vg for en stund siden om noen leger som hadde kommet frem til et gen man kunne bruke til reversering av forhøyet fhs og overgangsalder. Det er ennå i utviklingsfasden, og er bare prøvd ut på mus. ikke med helt gode resultater( musene blir født med store sykdommer) det jobbes med å prøve å fjerne mutasjonen som skjer hos dette genet og forskerne håper på å kunne prøve det ut på mennesker om omlag 5 år. Ligger på helsesidene til vg, men husker ikke hvor :/ klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Høres ut som det fortsatt er mye som dere kan prøve, og det er bra:) jeg har gått på pergo for å bedre eggkvaliteten da det er dette som er mitt problem, jeg har også EL av meg selv. problemet mitt er vel mer det at pergo funker ikke dersom ikke FSh er under 10, så det hjelper meg egentlig ikke så mye da min stortsett er forhøyet. jeg leste den artikkelen du snakker om, så jeg får berre vente på bedre tider;) Nå skal vi til samtale med prøverørsklinikken i morgen å høre hva de har å si, er veldig spennt, men også litt redd. rart å slite med noe som ingen andre på min alder gjør. jeg håper dere også finner ut av det, er slitsomt å aldri nå målet, men jeg har tro på at dere kommer til å få det til, ikke mist motet, dere har mye uprøvd:)
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2008 Får bare fortsette å prøve ja.. Føler meg bare så mislykket nå.. Klarer ikke snu pannekakene engang, og begynner å grine for det :/ er det mulig.... Få¨r håpe vi begge lykkes snart, og at samtalen din går bra i morgen Du må holde oss oppdaterte her inne da ser det er flere som er spente på hvordan det går med dere i morgen klem klem
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 ja, det er ikke så mye som skal til for å komme på gråten slike dager. du har all god grunn til å sippe så mye du vil. dette er ikke noe grei situasjon for dg. jeg ønsker virkelig at du skal klare det, jeg ønsker det mer enn at jeg selv skal klare det. Du har slitt nok nå synes jeg. Vil gi dg en god klem, jeg tenker på dg
babygullz <3 vilde Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Stakkars deg liovr...Jeg har en utrolig medfølelse for deg, selv om jeg aldri har snakket med deg tidligere, eller kjenner deg i det hele tatt. Jeg har sett deg her inne fra jeg startet her inne selv, og ser du at du blir gravid igjen og igjen, men at det går så galt hver gang...Det er så utrolig urettferdig for deg! Og du fortjener virkelig en graviditet som lykkes, og du får bært frem en deilig liten baby til deg og mannen din. MEN; en ting det skal du ha, at uansett hvor mange sa du har hatt, så gir du aldri opp! Du har et så utrolig pågangsmot, og det beundrer jeg deg sterkt for! Jeg bøyer meg i støvet for deg, og krysser fingrene for at du og din kjære får babyen dere ønsker dere snart=)
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2008 ÅÅÅhh, babygullz Nå må jeg bare sende deg en kjempeklem Tenk å skrive så godt om et menneske du ikke kjenner :) Det gjorde skikkelig godt, fikk frem smilet nå Det å ønske seg barn er en drivkraft som er så sterk at jeg blir overrasket selv noen ganger. For hver gang det går galt, leser jeg nettet opp og ned etter nye ting å prøve.. er vel det som holder meg oppe, at det fortsatt er flere ting man kan forsøke. Hadde alle ting vært avsluttet og uten virkning hadde jeg nok havnet laaaaangt nede. Vi bygger hus nå, og er blitt enige om det at hvis vi ikek er nermere en graviditet som ser ut til å lykkes når det står ferdig og vi er helt i boks, så kommer vi til å søke som fosterforeldre. Er mange barn i Norge som ytrenger et trygt sted å bo, og noen til å være glad i dem og ta ansvar. Det er jo en vinn vinn situasjon uansett Men, håper jo at vi skal få vårt eget barn en gang da.
babygullz <3 vilde Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Åååå, så fint å høre=) Dere blir nok kjempegode foreldre, uansett om dere får deres eget, eller adoptereer. Hvem vet, kanskje begge deler? Jeg syns du er god jeg! Stå på fremover! =) Og lykke til med husbyggingen!!
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. februar 2008 Tusen takk Kos deg masse med den voksende magen da Også synes jeg du må love å legge ut magebilder når den tiden kommer synes det er så koselig å se på Ta vare på degs elv klem klem
babygullz <3 vilde Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Tusen takk for det Lioevr=) Magebilder skal bli, håper ikke det blir lenge til...er så utolmodig jeg...=) Du er sterk, husk det=) Klem fra meg. ***
Ema73 - prøver 5 år (8 år) Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 Å dette var trist altså! Du har virkelig lov til å sippe, syte og klage alt du bare vil. Det må være fryktelig å først få vite at en er gravid også miste rett etterpå, også så mange ganger. Men det er bare å stå på det vil nok gå bra for du kan ihvertfall bli gravid, det må bare finnes en måte å få egget til å feste seg og bli der i 9 mnd. Stå på:-)
babysjuk82 Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Huff,kor trist:'( kordan takle du d her??synes rett o slett du er tøff som har holdt ut så lenge. Når du enddli får det til, e virkeli da gleden er stor.
2 fine små Skrevet 29. februar 2008 #18 Skrevet 29. februar 2008 Aaahh, nei.........Lioever, saa utrolig urettferdig - naa faar det vaere nok. Vil bare si at du antakelig er Jeanne d'Arc her inne, heltekvinnen over alle heltekvinner med det motet ditt, du er helt utrolig og til stor beundring for alle oss andre (pingler) Gratulerer med aa vaere den tapreste i hele verden akkurat naa og gi deg selv lov til aa bli lei deg, det faar vaere grenser hva du skal gjennom. Puh...... Saa, du maa endre nicket ditt; husk en droem er ikke en plan. Nei, du maa hete noe saann som Lioever med en plan, Lioever on a mission eller lignende. For naa skal det ordnes, eller? Du maa naa bare ta den hoeye C'en, finne deg en privatpraktiserende lege hvor du faar en kundestatus, hvor de gjoer ALT for deg, ikke alt du "har krav paa" men alt du BER dem om og alt du BETALER for. Det ville jeg gjort. Jeg har jo "bare" mistet 4 tidlige spirer da og jeg har barn, men vi to har veldig lik historikk likevel, alle spirerne mine takket for seg i uke 5, foer hjertet skulle begynne aa slaa, akkurat som dine. Jeg har maattet ha 3 utskrapninger, saa det har ikke bare vaert SA - og kom over det nei. Det har rett og slett vaert et eller annet som gjoer at det ikke er liv laga for de befruktningene jeg har hatt flere ganger. Og saa er det den andre siden av historien min, svangerskapet med datteren min, hvor jeg OGSAA hadde en solid bloedning i uke 5, men alt var like fint (kan ha vaert tvillinger, hvor en klarte seg og en ikke?) Og da jeg var til UL i dette svangerskapet (ca uke 20 naa) og trodde jeg var 6+3 saa var jeg bare 5 uker gravid. Ser du moensteret?? Det er noe med meg og uke 5, og det er det med deg ogsaa. Hvorfor faar jeg barn i dette lotteriet da?? Jeg tror det er tilfeldig jeg. Men du har proevd lenge nok naturmaaten naa, selv om du ALDRI maa slutte med det i tillegg. Be om alt det gaar an aa gjoere naa, ikke mer sjekking, bare action. Handling, altsaa fertilitetsfremmende tiltak osv. Lag et formelt dokument paa de gangene du har mistet, faa fram den roede traaden hvor det skjer til samme tid hver gang - gjerne skriv dette sammen med en lege du kjenner, og bruk det for det det er verdt. Jeg regner med du har brukt progesteronkrem ogsaa naa, i forkant av svangerskapene. Jeg gjorde det denne gangen, og legen min sa at om ikke denne spiren satt, saa skulle jeg faa hormonbehandling (er visst progesteron de gir) Saa jeg sa ingenting foer etter lang tid om at jeg hadde tatt det "litt i smug" Da nikket og smilte han og hevet oeyenbrynene... Jeg er 35 da, og noen mister naturlig progesteron naar man blir litt mer voksen. Aner ikke om det var det som gjorde susen eller om det var tilfeldig, men kan jo i hvert fall ikke utelukke at det KAN ha hatt noe for seg. Brukte det 3 mnd foer spiren satt, og - bank i bordet - den sitter enda. Har jo ingen historikk paa aa miste sent, saa utover normal liten generell bekymring, saa tenker jeg ikke nevneverdig paa aa mistet lenger. Vel, du maa brette opp og sette klutene til naa, det er noe annet enn aa bare proeve selv om gjelder for deg naa. Jeg anbefaler at dere oeremerker noen midler til dette og gaar gjennom et privat system, man faar en helt annen behandling og maa ikke vente saa lenge. Mange lange troesteklemmer til deg naa, det er en sorg hver gang og saa meningsloest, og jeg unner deg aa bli gravid paa den ene eller andre maaten naa, innen et aar eller saa! Staa paa Lioever, men ikke vaer for toeff, staa paa krava naa, spesielt dersom du skal gjennom moella i det offentlige systemet, du trenger jo bare litt "festehjelp du" Sink ogsaa, skal bygge opp veggene i livmoren, men dette vet du nok. Sink og progesteron har jeg tro paa, selv om det kan vaere tilfeldig at det gikk greit for meg. Er jo ikke i havn da, men halvveis. DET skal du ogsaa bli, om kun kort tid!!
TusseMor07&09&14 Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 huff... dette var trist:o( Føler masse med deg! Du er ei skikkelig varm, tøff og sterk jente, og jeg håper så inderlig at det klaffer for dere snart! Det må være en påkjenning å oppleve dette gang på gang:o( Håper det snart kommer en spire som virkelig klorer seg fast! Mange lykkeønskninger til deg!
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 29. februar 2008 Åh, femina, vet ikke hva jeg skal svare jeg nå. Ble helt målløs her Triller en tåre fra øyenkroken også. Vet ikke hva vi skal gjøre lengre jeg nå... men skal iallefall få tatt lap som jeg hele tiden har utsatt. Tror nok egentlig at det er eggene mine det kan være noe galt med, selv om det ikke ses på prøver. Er visst noen som muterer etter befruktning. Kan jo være det som skjer her. Skal uansett vente med ivf til vi er ferdige med husbyggingen. Vi kommer absolutt ikke til å ha veldig god råd nå, før byggelånet omgjøres i november og vi er ferdige. Får se hva vi orker også. Skal iallefall ikke la legene slippe lett unna nåø. Det må jo være noe man kan gjøre.... Har begfynt å få stor tro på pergo da det skal visst styrke eggene, så hvis det ervårt problem, kan det kanskje løses? Hva heter den progesteronkremen du brukte? Kanskje jeg skal prøve den? Crinone koster jo 600 kr for 15 dager, blir litt dyrt nå å bruke den hver dag, før grasviditet som forebyggende... Ellers, har du noen gode tips? Jeg har levd kjempesundt de 6-7 siste mnd.. Har klatr å gå ned 9 kg siden november og tar skikkelig vare på kroppen. Går på metformin, brukte også crinone og babyklister nå. Har ennå ikke sluttet helt å røyke da, er liksom et svangerskap som oppmuntrer meg til slutten, men begynner igjen hver gang det går galt... selv om det ikke er mer enn 5-7 røyk om dagen. Begynner med akupunktur igjen nå, for allergien min (har vært over ett år uten medisiner) Hun snakket om å gi meg fertilitetsbehandling også får krysse fingrne for at det kan hjelpe? ellers vet jeg ikke lengre altså, he he. får vel bare ta ting litt som de kommer også? Unner deg virkelig graviditeten nå altså vennen, og det er en sinnsyk motivasjon å se andre lykkes. da skjer det kanskje med oss også Er du forresten facebook medlem? hadde vært koselig å "se litt av deg" hehe. send meg en pm da vettu, så legger jeg deg til superdupermegakosemoseoverdoseklem
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 29. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 29. februar 2008 trodde du var nattdyr jeg femina : med tanke på tidsforskjell... eller har jeg regnet helt feil? hehe. Er kanskje 5 om morgenen, og ikke ettermiddagen hos deg nå? klemme
2 fine små Skrevet 2. mars 2008 #22 Skrevet 2. mars 2008 Er nattdyr jeg da, i disse tider, oppe noen ganger om natten og da maa jeg jo sjekket leget i Noreg.... =o) Men jeg er jo Femina Anonyma, saa dessverre inne Facebook maa jeg si.... Ellers takk for intivasjonen. Brukte Progesta Care jeg da, som jeg fikk sendt fra Norge. Fra Helsekost visstnok. Gaar det fortsatt bra med deg?
håpet omden lille... Skrevet 2. mars 2008 #23 Skrevet 2. mars 2008 Uff, så trist å høre. La oss håpe at det er falsk alarm og om du mister graviditeten ikk mist håpet, vi må bare prøve videre.En stor klem
♥lurelure♥ Skrevet 2. mars 2008 #24 Skrevet 2. mars 2008 Det var dette som IKKE SKULLE SKJE DENNE GANGEN!!!!!!! Uff, vet ikke hva jeg skal skrive til deg, det er så ufattelig liten trøst uansett. Må si du er en tøff dame! Dere får holde forholdet sterkt og finne løsninger - det tror jeg du er god på ja:) Stooooor klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå