Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hei Jeg har 5 dager igjen til termin, og har gått til modningsakupunktur de to siste ukene. I går fikk jeg spørsmål fra akupunktøren om jeg ville at hun skulle sette noen nåler som kunne sette i gang fødselen, men jeg fikk litt panikk og takket nei. Nå skal jeg tilbake til akupunktøren igjen i morgen, og lurer veldig på om jeg skal takke ja til tilbudet da... Er det noen som har erfaring med akupunktur for å sette i gang fødselen? Jeg vet ikke hvor mye jeg egentlig har trua på akupunktur. Har jo ikke peiling på om de behandlingene jeg har hatt har hjulpet noe når det gjelder modning av kroppen, men det har ihvertfall hjulpet når det gjelder modning av hodet. Hyperventilerer ikke fullt så mye når jeg tenker på at jeg skal gå gjennom en fødsel... :-D
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har ikke erfaring selv, men min akupunktør har vært med på en rekke fødsler, og brukt nålene for å få fart på riene om de skulle dabbe av, feks. (Så unngår man drypp). Så jeg tror det er mulig. Jeg fikk akupunktur to ganger under forrige fødsel (lang fødsel...) - første gang hjalp det meg godt til å slappe av, andre gang var det kommet for langt og jeg følte ingen effekt. I svangerskapet nå har jeg fått akupunktur mot kvalme, som ikke hjalp stort, men så satt han nåler mot bekkensmerter, og de ble jommen helt borte. Så jeg har tro på at det kan virke, men kanskje ikke alltid! Ellers er jeg enig med deg i det psykiske aspektet. Man vet jo aldri hvor lang og vond modningsfasen av en fødsel blir, men for meg er det viktig å ha gjort det jeg kan for at det skal gå lett. Det gjorde det IKKE forrige gang... Jeg hadde takket ja til litt stimulering, jeg. Har lyst til å mase litt om det selv på mandag, selv om det er en uke igjen til termin da...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har absolutt troen på at det virker, men skulle det ikke gjøre det så er det ikke verre enn at det ikke gjør det... Jeg har veldig god erfaring med nåler mot svangerskapskvalme og ryggproblemer. Jeg skal ha igangsettende nåler på termindato om den ikke er ute.
Nostalgi Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 har nå snakket med to som tok modningsakupunktur ofte og begynte rundt uke 36. hun ene tok opp til 3 ganger i uka men gikk 14 dager over termin og ble igangsatt .hun andre gikk også 14 dager over fødselen startet av seg selv den morningen de skulle sette henne igang. tok selv fra termin datoen sist og gikk 14 dager over sist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå