Gå til innhold

Hodet ned snart? Livredd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så redd for setefødsel!!!! Er i uke 32 nå og i følge babyverden.no skal barnet legge seg med hodet ned rundt 1.mars. Jeg kjenner spark rett over skambenet(er det ikke det det heter?) og "boblinger" lenger ned, og regner med at det er bevegelser fra barnet. men da er det jo armer og ben!! Hodet skal være der nå! Kjenner også masse liv på sidene, akkurat som at hun snur seg hele tiden. Er jeg bare hysterisk nå, har hun lagt seg ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av :-). Jeg er 34+4 idag og min baby har ikke lagt seg med hodet ned enda. Legen sier at han fint kan snu seg enda , så regner med at han snart snur seg :-). Helt normalt. Jeg ønsker heller ikke setefødsel, men regner med at det ordner seg før den tid.

Skrevet

Enig!

Slapp av!

Har turner i magen jeg er i uke 32. Foretrukken posisjon er helt åpenbart ikke med hodet ned, selv om hun har prøvd seg på det et par korte stunder som jeg har oppdaget. På tvers/på diagonalen/sitte i bekkenet er mye gøyere.

Kjenner flere som fikk ungen ut "rette" veien selv om ikke ungen lå slik før rett før fødselen.

Skrevet

Kjener meg igjen. Kjenner at panikken tar meg snart, for jeg er fullgått 36 uker, og de siste 5 ukene har hun ligget med hodet opp og rompa ned. Skal ta det opp med jordmor på mandag tenker jeg. Må vel snart inn på sykehuset for en sjekk sånn i tilfelle fødselen skulle starte...

Skrevet

Hodet festet seg ikke før i rundt uke 36 hos meg..Ingen fare ennå nei!Må vente å se!!;)

Skrevet

min baby lå i seteleie helt til uke 39. På føde-poliklinikken sa de at det var veldig vanlig at babyene snudde seg i løpet av de siste ukene (selvom de på føden sa at det ikke var stor sjanse). så jeg ville tatt det helt med ro om jeg var deg! Og dessuten tror jeg ikke en setefødsel er så skrekkelig - man får ekstremt god oppfølging!

Skrevet

Hodet festet seg først i forrige uke hos meg.

Da var jeg nesten på termin!

Turna rundt som bare det fram til da, nå på overtid har hun lagt seg til i rett posisjon virker det som.

Du kan nok slappe helt av i noen uker til:-)

Skrevet

Min første snudde seg ikke med hodet ned før i uke 34, så det kan enda gå litt tid før babyen din legger seg til rette. Men har du lyst til å prøve å hjelpe til litt, så kan du gjøre slik jeg gjorde for å snu den babyen jeg går med nå: Still deg på alle fire. Sett albuene i gulvet, svai ryggen og legg hodet på en pute slik at du blir stående med rumpa i veret. Kan vere en fordel å innta denne stillingen når du kjenner at babyen er våken, slik at babyen på en måte hjelper til. Stå slik så lenge du orker. Fikk ikke min til å snu seg helt rundt på denne måten, men fikk ham over i tverrleie. Senere på kvelden snudde han seg med hodet ned :-)

Skrevet

Jeg gjorde også en lignende øvelse, bare jeg hadde knærne oppe i sofaen slik at ryggen blei enda brattere.

Jenta i magen lå i "stjernekikker"posisjon, men har nå vendt seg riktig.

Vet ikke om jeg hjalp til, men kan godt være!

http://spinningbabies.com/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=51

På denne siden er det en film også:

http://spinningbabies.blogspot.com/2007/02/how-to-do-inversion.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...