Gå til innhold

Forkjøla 1 åring uten feber. Lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen for 3 uker siden fordi 1 åringen min var så forkjølet og tung i brystet. Legen lyttet, men fant ingenting. Fikk resept på hostesaft.

Han ble aldri frisk. Nå har han ikke matlyst, "halv-"våkner mange ganger om natta, hoster og snørrer mye, har litt nedsatt (ikke dårlig) allmenntilstand, ikke feber. Pappan hadde kraftig ørebetennelse i forrige uke og fikk Penicillin mot d. Tror ikke sønnen min har det, da hadde han nok skreket mer, men er så usikker på om jeg skal gå til legen. Synes det er så flaut hvis det ikke er noe annet enn vanlig forskjølelse fortsatt. Han er i perioder veldig surklete i brystet, men når han hoster, virker det som at det renses opp..

Hva er deres erfaringer? Symptomer på bronkitt ol. hos små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er forresten langt under normalvekt, så i og med at han er liten og tynn, synes jeg det er kjipt at han ikke spiser noe. Hadde skikkelig løs mage tidligere i dag, men vet ikke om det kanskje kunne kommet av en overmoden banan....

Skrevet

Vanskelig å si. Du kan jo ringe legen og beskrive symtomene, men siden han ikke har noe feber så er det kanskje ikke noen infeksjon? For meg høres det ut som en vanlig forkjølelse med litt "ekstra", men jeg er ikke lege!

Banan hardner forresten magen. Tror ikke det betyr noe om den er litt overmoden (:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...