Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg ser at det er en liten fille ting, som egentlig ikke har så mye å si. MEN samtidig så irriterer det meg litt. Nemlig fordi jeg husker hvor mye sånt brydde meg da jeg var liten. I barnehagen så henger de opp en "plakat" med bilder fra bursdagsfeiringen til barna. De pleier å lage de stooore å fine, med mange farger og flere ark limt sammen og mange bilder på fra hele dagen. Men da lillegutt hadde bursdag, hengte de opp et pittelite blått ark, med tre småå bilder, og alle var omtrent like. Det så skikkelig stusslig ut, i forhold til de to andre som kom opp på veggen bare dager etter. De var sikkert 3-4 ganger større, og orntlig fint laget. Vet som sagt at dette ikke er noen stor sak. MEN jeg er veldig opptatt av at ting skal gjøres likt. Og barn legger merke til slike ting. Kanskje ikke nå som han er 2 år. Men har han vært litt gamlere, hadde han nok lagt merke til det... Hadde dere reagert på det?
☆Anonymia☆ Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 hadde nok reagert på samme måte som deg...
SaDa Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Ja det hadde jeg.. Skal da ikke være forskjell på barna.. Klart de legger merke til det selv om de er små..
1kar&1møy&meg™ Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Ja det hadde jeg reagert på. Kall meg gjerne pirkete, men har selv opplevd at de ikke har hengt opp flagget ved døra når min sønn hadde bursdag (noe de gjør alltid når noen fyller året).
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde nok det om ungen var så stor at han hadde lagt merke til det selv.. Kanskje de ikke rakk å lage til han? Men du kan jo nevne det da, er enig i at det ikke skal være urettferdig.
___ Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Kan jo hende at det ikke er de samme ansatte på jobb hver dag. Noen er flinkere til å ta og presantere bilder enn andre. Sansynligvis er det nok noe sånt som er grunnen, men jeg skjønner jo at du synes det r litt sårt.
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. februar 2008 hehe byttet barnehage ja:D Det var jo litt drastisk. Men skjønner at du er ironisk.
MikroMidas Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Hos oss har de en fast bakgrunnsplakat i stor størrelse, og så skriver de bare navnet på en mindre plakat som bildet også henger på. Da får alle samme bakgrunn og størrelse, mens navn og bilde er forskjellig. På bakgrunnsplakaten står det noe sånn som "hipp hurra" og "gratulerer" og sånne ting. Flagg har de aldri glemt, heldigvis (:
Veronica,Victor&Adelina<3 Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Du kan jo nevne det "tilfeldig" neste gang du ser en plakat.... Hadde også reagert. Er helt enig, sånne ting er veldig viktig for barn og de får med seg mye mere en vi aner!
Honningmelon Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Da hadde jeg reagert, ja. Hadde vel ikke sagt noe ettersom ungen var liten, men hadde ungen vært større, så hadde han nok lagt merke til det selv, og da hadde jeg sagt i fra.
Gjest irismor Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde ikke reagert. Men du reagerte og da synes jeg du skal nevne det for de ansatte barnehagen og spørre hvorfor det ble gjort på den måten. ;-) Jeg er nemlg håpløs når det gjelder slike kreative påfunn. Og det er ikke sikkert alle de ansatte barnehagen er like kreative. Men ta det opp med dem du =)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. februar 2008 Fint å se at flere ville reagert. Kommer til å ta det opp på neste foreldresamtale. Selv om han er så liten, vil jeg at de skal vite at jeg reagerer på det. slik at de ikke gjøre det igjen. For hvis det skjer igjen, kan han/eller et av de andre barna, være såpass store at de blir lei seg.
Trulte76 Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 jeg også hadde reagert..eg hadde fått det vondt på min unes vegne jeg da..visst hun hadde fått noe så stusselig i forhold til de andre..jeg også er veldig opptatt av ting skal være rettferdig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå