Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har hatt d?

Prikkene kom i dag, på gutten min som er 6 mnd og har hatt feber i fire dager.

Hvor lenge varer prikkene? Jeg holder på å bli gal av å bare gå inne, og han syter så fælt. Virker som han er uvel i kroppen. Matlysten er dårlig.

Noen råd? Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når utslettet kommer, er sykdommen så og si over. Tror alle mine tre har hatt det og det har artet seg litt forskjellig. De to eldste var 1 og 3 da de hadde. Begge hadde tre dager med høy feber. Jenta vår på 1 fikk masse utslett den siste dagen og var helt i fin form dagen etter. Gutten vår på tre fikk ikke utslett men regner med at han hadde samme syken siden de hadde feber omtrent samtidig. Minsten var ca 3 mnd da han fikk noe voldsomt utslett som ikke så ut til å plage han noe. Fikk beskjed om at dette kunne være det samme, men på han merket jeg jo ikke noe feber.

Men i alle fall. Utslettet er borte over natten og så skal han være helt fin igjen.

Skrevet

Takk for svar, godt å høre at d sikkert gir seg nå! Slitsomt for en liten kropp å ha feber så lenge og være så slapp. Og slitsomt for mamma å trøste og bære hele tiden :-)

Godt å vite hva d er vertfall :-)

Han har mest utslett på magen og en del på siden på hodet. Ikke så mye i ansiktet...

• 1 år senere...
Skrevet

Jeg tror jenta mi har dette nå. Jeg synes det er så ekkelt at hun virker fin store deler av dagen og så plutselig gråter hun helt hysterisk. :( 3. dagen med høy feber nå og vi har så vidt sett noen små prikker på brystkassa og skulderen i kveld. Håper det snart er over. :(

Skrevet

Vi har nettopp hatt den. Først feber i noen dager så kom prikkene, feberen forsvant og formen ble stigende. Prikkene forsvant etter 2-3 dager. Husk på at du kan gi paracet selv om feberen ikke er så høy når bebisen viser at han ikke har det bra. Snakka me HS og fikk tips om det. For de kan ha vondt i kroppen de også sånn vi har når vi e dårlig.. Den kvelden sov lillegull som en stein og var mye blidere dagen etterpå(sikkert fordi ha hadde fått sovet).

Er snart over nå! Bare holde ut litt til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...