Gå til innhold

permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis man "taper" penger på å velge 80 prosent lønn istedet for 100 prosent lønn ? Er det bedre å ta 100 prosent, og heller ta ulønnet permisjon de resterende ukene ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig det - har ikke regnet på det jeg, MEN.

Som arbeidstaker er man beskyttet av en del regler som også utløser penger. Ved ulønnet permisjon vil ikke disse rettighetene være der. Det er noe å ta med i betraktningen når man velger løsning.

Skrevet

oki ja det hadde jeg ikke tenkt på ;-)

et annet spm..

kan man forlenge permisjon ved å ta ut ferie både for nåværende år, itilegg til påfølgende år ?

Eks: går ut i perm april, tar 2 uker ferie i løpet av sommeren, slik at permisjon blir forskjøvet 2 uker, og f eks tar ut 4 uker ferie i januar slik at permisjonen tilsammen blir forskjøvet med 6 uker ?

Går det ann ?

Skrevet

Jepp!

Permisjon kommer i tillegg til ferie. Jeg skal ha full ferie i år inni permisjonstiden og så tar jeg ferie til neste år i forbindelse med permisjon.

Skrevet

Ja, da du får mer utbetalt totalt sett ved å velge 100 % dekning og ta 2 mnd ulønnet perm etterpå enn å velge 80 % dekning.

Skrevet

Men blir du syk i den ulønnede permisjonen får du ikke sykepenger. Men om du blir syk i lønnet perm kan perm overføres til far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...