Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hvis man "taper" penger på å velge 80 prosent lønn istedet for 100 prosent lønn ? Er det bedre å ta 100 prosent, og heller ta ulønnet permisjon de resterende ukene ?
lille sprelle Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Det er mulig det - har ikke regnet på det jeg, MEN. Som arbeidstaker er man beskyttet av en del regler som også utløser penger. Ved ulønnet permisjon vil ikke disse rettighetene være der. Det er noe å ta med i betraktningen når man velger løsning.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 oki ja det hadde jeg ikke tenkt på ;-) et annet spm.. kan man forlenge permisjon ved å ta ut ferie både for nåværende år, itilegg til påfølgende år ? Eks: går ut i perm april, tar 2 uker ferie i løpet av sommeren, slik at permisjon blir forskjøvet 2 uker, og f eks tar ut 4 uker ferie i januar slik at permisjonen tilsammen blir forskjøvet med 6 uker ? Går det ann ?
lille sprelle Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jepp! Permisjon kommer i tillegg til ferie. Jeg skal ha full ferie i år inni permisjonstiden og så tar jeg ferie til neste år i forbindelse med permisjon.
Gemini77 Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Ja, da du får mer utbetalt totalt sett ved å velge 100 % dekning og ta 2 mnd ulønnet perm etterpå enn å velge 80 % dekning.
Phantom´ Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Men blir du syk i den ulønnede permisjonen får du ikke sykepenger. Men om du blir syk i lønnet perm kan perm overføres til far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå