Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Bf får foreldre ANSVAR hvis han går til retten? Må han bevise samarbeidsvilje? Her er den lik null, og det er derfor jeg ikke vil dele enda. Han må klare å samarbeide med meg samme hvor lite han liker meg. Det er jo for barnets skyld.Tror han kunne sagt det omvendte av mine meninger selv om han egentlig er enig kun for å være vanskelig. Så det er derfor jeg ikke vil si ja til delt enda. Han vil gå til sak nå. De på fvk vet jo hvor lite samarbeidsvilje han har og hvor mye jeg har. Det har vel litt og si? Og han har samvær, så det er ikke det at han ikke får sett barnet sitt. Og jeg hører alltid hva han mener, og kan han svare meg ordentlig, så tar jeg hensyn til det. Men det er alltid jeg som tar det endelige valget.
Sjokoladekaka Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Så lenge dokke har ein avtale om samværet og du ikkje saboterer dette med vilje, altså held ungen unna far uten grunn, eller finn på unnskyldningar for at barnet må vere heime, så har du ingenting å frykte. det er også pluss for deg at du åpenlyst viser samarbeidsvilje:)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Han får det om han vil. Dersom han har for vane å banke ungen og ta heroin er det en mikromulighet for at han ikke får.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 hmmm... to veldig forskjellige svar.. noen som har erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Det skal mye til for å ikke få foreldreansvar. I utgangspunktet har han rett på det dersom han ønsker det er regelen, så bevisbyrden er din om du ikke synes han burde han det. Samarbeidsvilje er ikke nok, for å si det sånn. Han kan jo dessuten hevde at han burde ha ansvaret alene fordi du er så dårlig til å samarbeide med ham, det er jo ofte en toveis ting det der...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Min eks hadde ikke kontakt med datteren sin på 5 år. Ingen kontakt, ikke brev, ingenting. Etter et par år med sporadisk samvær gikk han til sak for å få mer samvær og foreldreansvar og fikk det. Det skal svært mye til for at en forelder ikke får foreldreansvar. Og hvorfor skal de ikke ha det? I hverdagen gjør det ingen praktisk forskjell heller.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 vi bor på to helt forskjellige steder i landet og har aldri bodd sammen. Så derfor synes jeg ikke han trenger det enda.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 vi bodde heller aldri sammen, og forskjellig steder i landet. Han tok sporadisk kontakt. Plutselig ville han ha delt ansvar - og fikk det
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 At dere aldri har bodd sammen og at dere bor på forskjellige steder betyr ingenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå