Gjest Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg får jo ikke til dette!!!!! Skriver oppgave, men sliter som f.... Trenger gode ideer! Hvorfor er etisk bevissthet viktig i forvaltningsarbeid? Drøft etiske dilemmaer som ansatte og ledere i offentlig forvaltning kan møte. Har ikke peiling på dette....
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hva slags fag er det du tar da ? vinklingen avhenger jo litt av det... Bør vel starte med å definere etikk og avgrense hva slags forvaltningsarbeid du behandler kanskje ? Så får du finne noen eksempler. Et eks har du i linken om taushetsplikt av LizzyG helt nederst på siden her-- kan jo tenkes at dama ikke har opplysningen fra jobb men andre tror det- er den da omfattet ? hva med tillit til forvaltning i en slik situasjon ? etiske rettningslinjer tilsier da kanskje at man er forsiktig selv om man kan ha fått opplysningene fra andre steder enn jobb... ( for egen del bør hun kunne dokumentere det). Bare noen kjappe tanker for kanskje å få deg igang ;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Takk! Jeg har et fag som heter forvaltningsrett. Så det blir innenfor offentlig forvaltning. Fikk noen ideer nå, så får jeg ta å sette igang litt... Hater å skrive oppgaver, utsetter det alltid til jeg MÅ gjøre det! hehe...
jegvilogsåhaettnyttnickidag! Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 hehe, høres kjennt ut ;-) jeg så det var forvaltningsrett, tenkte mer på hvilket nivå/ innen et spes studie el. slik at du får "spissa" det best mulig mot det du driver med, blir fort litt generellt ellers.. . Andre ekksempler hvor etikken kan komme inn er jo hvor loven åpner for bruk av fovaltningens frie skjønn ( bare husk at det er svært lite og myyye mindre enn de fleste tror..), kan jo da være et tolkningsmoment for et "godt " resultat... Lykke til !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå