MiniBassen Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Hvordan forbereder/takler dere det? Vi har en datter som mest sannsynlig kommer til å være rundt 2,5 år når den nye babyen kommer. Hun er til tider ganske avhengige av oss og liker MYE oppmerksomhet, pluss at hun nå i det siste har fått sansen for kos. Jeg er så spent på hvordan hun kommer til å reagere. Hun har også ganske kort lunte, så kanskje hun kommer til å bli sinna på babyen? Huff, var enklere da hun skulle komme! : ) Men kan vi på noen måte forberede henne på en lillesøster eller lillebror? Er vel litt vanskelig å skjønne sånt når man er så små? Eller undervurderer jeg nå? Takker og bukker for alt av tips og innspill... : )
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 "I magen bor en baby" er en fin bok for kommede storesøsken. Forklarer litt kreativt hva babyen gjør inni magen, med gøye luker til å åpne for å se inn i magen. Veldig populær her i huset.
MiniBassen Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. februar 2008 Oi! Den skal jeg kjøpe! Tusen takk! Jenta mi er veldig glad i bøker med luker, så det blir nok populært! : )
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 HAHA!!! Vet du, det er omtrent den aldres forskjellen mellom meg og lillebror...Jeg husker ENDA at han fikk en kjempe fin pink panter bamse når han ble født =0) Er 23...hihi... Nå er jeg første gangs men,lite tips er vel kanskje å kjøpe ett eller annet til den eldre og så h*n ikke føler seg altfor satt på siden...Det er det vanligste tipset gitt her inne og trur jeg....
lille sprelle Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Jeg er sistemann ut blant våre venner til å få barn. Jeg passer alltid på å ikke gi den nyfødte noe oppmerksomhet. Tar med gave til storesøsken, snakker med dem og ev. leker med dem. Den nyfødte merker jo ikke noe til dette likevel! Når jeg skal se på babyen så lar jeg storesøsknene vise meg babyen de har fått. Mange foreldre har gitt uttrykk for at de setter stor pris på det og det er jo noe å hviske familie og venner i øret!
babysjuk82 Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Vente min 4. La ungen være med og hjelpe til me babyen.d funka fint her.hente bleje,smokke osv. Ik overse h*n,be besøkende la storesósken få oppmerksometn først.e d jente du har,kan hun få en babyborn dukke,at hun og har en baby. Og ik bare pakker til baby.gjerne en liten ting til de og.trenger ik vær nå stort. Og prøv og forklar hvordan ting blir når babyn kommer.
MiniBassen Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2008 Utrolig smart å passe på at den eldste får all oppmerksomheten først! Det må jeg huske på... : ) Og babyborn-dukke. Supert! Da kan vi stelle hver vår baby, men jeg har tenkt å la henne hjelpe til med den minste, ja... Også har jeg bestilt den boka! : ) Satser på at det går bra! : )
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Også lurt å ikke "skylde på babyen", feks si: "mamma kan ikke løfte deg for da kan jeg få vondt i ryggen" I stedet for å si at det kan være farlig for bebis. Prøve å unngå at baby allerede nå "tar" mamma fra henne.
MiniBassen Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. februar 2008 Hmm, ja... Du har nok rett i det! Så utrolig mye å passe på når nr. 2 skal komme... Aiai... Men har nå en stund på oss før h*n kommer! Planen er at babyen skal dukke opp i januar, så får vi se da, om det klaffer! : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå