Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har sagt til mannen min at jeg ikke kan gi ham noe svar enda, rett og slett fordi jeg ikke aner hva jeg går til, har aldri vært gravid før. Dette er greia: Han har lyst til å bli med en kamerat på fjelltur i sommer, i nordnorge hvor han kommer fra. Dette vil i såfall skje i forbindelse med en bryllupsfest vi skal på der oppe i midten av august. Min termin (foreløpig) er 1.september. Fjellturen innebærer å være borte ca en uke, langt borte, ikke mulighet for å komme raskt tilbake, og vet heller ikke om det er mobildekning der. Det betyr vel at jeg må være hos svigers imens, høygravid - lite fristende. Hehe. Kommer meg vel ikke hjem med fly da, har termin 1.september. Jeg tror ikke jeg kommer til å reise på den festen, det er bare 14 dager før foreløpig termin. Egentlig har jeg lyst til at han holder seg hjemme så nær termin. Jeg tror ikke det er noe problem for han, han er veldig forståelsesfull og snill, og vil jeg at han holder seg hjemme da så gjør han det. Men er det egoistisk av meg å ville ha han hjemme? Han trenger ikke dra på fjelltur, men synes det er dumt om han går glipp av bryllupsfesten til søsteren. Jeg er jo bare 13 uker på vei nå og har ikke noe forutsetning for å vite hvordan jeg føler ang dette i august. Trenger noen innspill, vil gjerne gi ham spillerom så langt det er forsvarlig.
Schuppa og Linemor+junibaby Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hei Mitt første spørsmål er: må han vite dette nå? Bryllupet er veldig kort tid før termin, så hvis du reiser bør du være forberedt på at ting kan skje mens du er der oppe (med svigers på venterommet og en mann du ikke får tak i). Jeg er også tilhenger av å ikke binde fast gubben hjemme fordi jeg er gravid, men fjelltur i en uke og komme hjem bare en uke før termin hadde jeg definitivt sagt nei til. Jeg vil jo egentlig tro at han ønsker å få med seg fødselen til sitt førrste barn? Jeg tror jeg ville holdt meg hjemme fra bryllupet og latt han reise opp og ned med fly fredag-søndag. Og jeg ville følt at jeg strakk meg ganske langt allerede da. Han kan komme til å gå glipp av fødselen da også, men sannsynligheten er mye mindre. En annen ting er at du ikke vet hva slags form du er i i slutten av svangerskapet. Du bør hvertfall reservere deg retten til å ombestemme deg hvis formen blir dårlig. Lykke til, og ikke ha dårlig samvittighet for å si nei.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Om du vil bli hjemme, tror jeg at jeg hadde sagt til ham at han kan dra på bryllupsfesten men ikke på fjellturen. Jeg synes ikke det er egoistisk å ikke ønske at han er borte en hel uke så nære termin. Han får heller ta det igjen når baby'n er ute - og da trenger han det sikkert mer også.. hehe )
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Hvorfor skulle det være egoistisk av deg? Hadde nesten vært mer egoistisk av han å dra. Tenk om han skulle gå glipp av fødselen til barnet sitt fordi han skal loffe rundt på vidda? Det er ikke sikkert det er et tema engang etterhvert som "kula" kommer, og han blir knyttet til den. Kanskje han ikke engang ønsker å dra selv innen den tid.. får vi håpe .. Det sto ikke noe om hvor dere bor, men du skal vel ikke fly hvis du er høygravid?? Kan på en måte forstå at dere ikke vil han skal gå glipp av bryllupet til søstra, men han burde kanskje bare dra rett hjem etterpå, siden det er så nære termin? Men som sagt, kan hende dette ikke blir noe problem i det hele tatt. Han høres ut som en snill fyr, så bare si akkurat hva du har på hjertet, han forstår sikkert:) Ikke ta sorgene på forskudd, det ordner seg for snille jenter, vet du =)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde blitt hjemme og det hadde samboeren min også gjort. Men kan han ikke bare dra i bryllupet istedenfor? Og korte ned turen og heller ta en dag eller to på fjellet? slå to fluer i ett smekk?? Bare noen tanker herifra.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. februar 2008 Takk for svar! Neida, han trenger ikke vite dette nå, jeg bruker bare tid på å tenke på dette fordi jeg vil ha overveid det skikkelig. Jeg dropper nok festen selv, har ikke lyst å gå i fødsel på landsbygda i Nordland. Han kan dra en svipptur hvis han føler han må, men helst vil jeg ha ham hjemme. Tror familien vil forstå det. Fjelltur kan han ta tidlig på sommeren eller vente til jaktsesongen på høsten Aldri i verden om han vil gå glipp av fødselen! Da får han heller ta den uka med motorsykkeltur i Europa som han ønsker seg i juni/juli.
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2008 Ja han er veldig snill og gleder seg stort til å bli pappa. Han kommer til å forstå, tror ikke han tenker så langt enda, er ikke så lett for noen av oss å skjønne at jeg er gravid. Hehe. Turen er bare tanker han lufter siden han ble invitert av en kamerat. Jeg tror også han kommer til å ville være hjemme når han skjønner at babyen kan komme når som helst rundt den tiden. Kommer nok til å be ham bli hjemme, vi har ingen familie rundt oss her på østlandet. Vil nødig ta taxi alene til fødselen liksom.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Det første du må vudere er hvor mye du ønsker å ha ham med på en fødsel,det er normalt å føde to uker før termin og to uker etter termin,altså du har fire uker det er helt normalt å føde på. Selv hadde jeg ikke sagt at det var ok at samboer min hadde reist langt bort to uker før termin,kunne selvfølgelig ikke nekte ham,men tror jeg da hadde innstilt meg på å finne noen andre til ha med på fødsel,så fikk han bare være. Jeg hadde følt at hadde han reist fra meg da,hadde han ikke vært så veldig intresert i hele fødselen.Dette mer meg da. Alle må finne den løsningen som er best for seg,ingen føler det samme og da må en finne ut,hva sier mine følelser om dette,hva føler jeg om jeg går ut i fødsel og min kjære ikke er her.Hva om barnet kansje er en uke når faren første gang får se det. Forstår at det ikke er noe kjekt å si at du ikke ønsker at han skal reise(hvis det er det du finner ut),men han har da vært med på graviditeten han også,så han må jo ta sitt ansvar. Håper dere finner frem til den løsningen som passesr for dere.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Det er godt å høre at han tar hensyn til deg, det er så vanvittig viktig i svangerskapet:) Det er litt kjjip tid for oss gravide på dette stadie. Babyen er for liten til at vi kjenner noe aktivitet, så det kan føles litt uvirkelig ennå.. Men det blir KJEMPESTORT for dere når magen kommer og dere kjenner spark i alle retninger lykke til ihvertfall!
Trulte76 Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 jeg har sjømann og er bare lettet og glad for han kommer ca 2 uker før termin..skulle egentlig komme 6 dager..men han ordnet seg ei uke tidligere..takk og lov. NEI jeg hadde ikke latt han dra på en fjelltur på 1 uke, men jeg hadde følt at jeg ikke kunne nektet han å dra i bryllupet i søstra da..men der kan jo du være med..så kan han heller hode seg nesten edru eller helt edru på selve festen i tilfelle det skulle skje noe.. terminen er jo + - 14 dager da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå