Sjokoladefrik Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Har fått med meg at vi gravide ikke skal ta rosenrot, men er det noen som vet hvorfor? Er det bare noe som blir sagt, eller er det vitenskapelig bevist og anbefalt av myndighetene å holde seg unna?? Hvor finner jeg info? Har tatt det tidligere med veldig god virkning på manglende energi og humør, og føler jeg trenger et lite påfyll av akkurat det for tiden... Men vil jo ikke ta noe som ikke er bra for lille knerten!
BellaSuz Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Vet ikke hvorfor, men det har jo en viss oppkvikkende effekt som du vet, og det samme har jo kaffe /koffein, og det skla man jo være forsiktig med, så da er det vel best å holde seg unna rosenrot også. Tanta mi som driver helsekost sa at man ikke bør ta noen sjanser for å urolige babyen inni magen... Du kan jo lese mer om rosenrot her: http://www.rolv.no/urtemedisin/artikler/rhodi_ro/art2.htm http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/rhod_ros.htm
*Super*Mamman* Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Det er forsket så lite omkring dette, så man vet faktisk ikke effelkten av rosenrot på fosteret. Derfor anbefales det å holde seg unna, altså for å være på den sikkre siden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå