Hanna08 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Vanligvis er menstruasjonssyklusen min 29 dager, dvs. at jeg hadde IKM på søndag 24.02, jeg har fortsatt ikke fått TR, men føler meg veeldig PMS og har to negative CB tester av morgenurin... Dette er pp 4 så jeg tror jeg begynner å få orden på tellinga!! Hva ville dere ha gjort, fortsette å teste, gå til legen for å ta en blodprøve, eller bare slappe av?? Det er litt vanskelig å slappe av og late som ingenting når man så gjerne vil være på vei med en liten en.... I tillegg er jeg verdensmester i å kjenne etter symptomer på en mulig graviditet uten å finne noe annet enn mensmurringer som har vart i en uke nå og som like gjerne kan være PMS!! Jeg kjenner jeg blir gal av å gå å vente på denne måten!! I tillegg skal jeg på hyttetur i helga, og det ville se rart ut om jeg ikke tok meg en fest. Kommer nok til å ta en slurk vin eller to bare for syns skyld og istedet drikke mye vann ved siden av...
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Hei Hanna08! Vet det er vanskelig å smøre seg med tålmodighet. Har selv vært gjennom akkurat det samme- men jeg gikk 12 dager over IKM før positiv gravidtest. Holdt på å gå på veggen. Hadde ingen symptomer, kun at tanta var vekk og litt trøtthet. Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at det er en liten spire der
Ina25♥med gull i magen Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Samme som meg - bare at jeg er 9 dager over ikm. Ingen TR og ingen pos. test! Ringte for å få legetime igår, men hun sekretæren sa bare at det var helt normalt og så lenge jeg testet neg. og ikke hadde noen særlige symptomer fikk jeg ikke time før 11.mars! Jeg for min del, dette er ikke helt normalt! Men, ok... Jeg har bestemt meg for at jeg skal prøve å la være å teste før neste tirsdag (da 14 dager over) - er den fortsatt negativ drar jeg til privat lege for å ta en blodprøve. Rundt ikm og noen dager etter var jeg helt på tuppa, testet 5 ganger! Nå har jeg resignert. Vet ikke hva annet jeg kan gjøre enn å vente... Kan ikke drive å teste i hytt og pine, blir bare deprimert og fattig av det;) Og legen mente det ikke var noen grunn til å tro at jeg var gravid, så... her sitter jeg og vet ikke helt?!
Hanna08 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 Hei Snart nr 2? med spire! Takk for svar og lykkeønskninger! Føler at jeg er skikkelig på tuppa for tiden, og da er det godt å ha dette forumet hvor vi kan dele erfaringer!
Hanna08 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2008 Hei Ina25! Vi får vel bare smøre oss med tålmodighet begge to og krysse fingrene for at TR uteblir!! Synes at enkelte som sitter i andre enden av tråden på legekontor kan være litt vel bitchie, enn å si at det er ingen grunn til å tro at du er gravid??? Jeg tror jeg hadde dratt til en annen lege istedet, og avbestilt timen den 11. mars, hvis du ikke har et greit forhold til legen fra før da? Så lenge du ikke har fått TR er det vel fortsatt håp, keep up the good spirit;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Hei. Æ sku hatt TR sånn ca forrige fredag, testa neg. CB på lørdag og mandag. Tok ny CB test idag, og den ble positiv gitt. Har noen sympt. på graviditet, men det har æ følt de siste 2 mnd sia æ slutta på pilla. Æ testa m andre ord neg. 4 daga over tida, og positiv idag, 7 daga over, så d e fortsatt mulig for din del:) Vet at d e vanskelig å vente, men hold ut et par daga og så teste du igjen.. Lykke til:)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Ja, det er jo ikke annet å gjøre! Og jeg synes det vært veldig mange denne måneden som har testet positivt sent! Så lenge TR uteblir, er det håp! Jeg vet, mange av de sekretærene er utrolig kjipe! Nå sa jeg jo ikke at jeg håpet at jeg var det heller, hun kunne jo likegodt tro at jeg håpet at jeg ikke var det?! Men likevel... Og uansett, om jeg ikke ville være det ville det vært like stor grunn til å få vite det! Jeg spurte jo om hun ikke syntes det var litt lenge å vente, men nei... det synes hun ikke! Jo, tenker å gå til en privat lege neste uke, hvis det ikke har skjedd noe i den ene eller andre retningen. Nå er jeg veldig usikker på når jeg skal teste igjen. Det blir enten i morgen eller på mandag. Skal på hyttetur i helgen, så er uaktuelt å ta en test der (mye folk og mas og kjas) - vil være i fred om det går den ene eller andre veien;) Lykke til:) Hold oss informert!
annem-gravid:-)))) Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Hei alle prøvere. Godt å høre at en kan være gravid selv med neg test. Jeg er selv 7 dager over ikm og har testet negativt senest i dag. Men enda håp ser det ut til. Har mensmurringer og hatt noen voldsomme stikninger i magen de siste to ukene. Håper og håper, tror jeg skal gå til legen med urinprøve på mandag viss ikke mensen er kommet imellom tiden da. Lykke til alle sammen:-) Vi får holde hverandre informert og håpe noen av oss er gravid iallefall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå