babyborn08 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 hei jenter! Jeg lure rpå en ting... hvordan følelser har dere nå? Jeg er 6+3 tror jeg.. veldig trøtt og sliten og litt kvalm på morgenen. I går sluttet jeg på gamle jobben min og skal begynne i ny jobb på mandag.. Så det skjer ganske mye rundt meg nå, men alikevell føler jeg med ikke noe glad? er så uvirkelig at jeg er gravid også... samboeren min er så glad og jeg føler meg så slem... Tenker jo på om jeg er klar til å få barn,... men vi har jo prøvd en periode da, så jeg har jo ønsket dette.. Kanskje det bare er følelsene mine.. håper det. For jeg ønsker virkelig saboeren min som far til mine barn og vi har det kjempe fint:) Er det noen andre som føler seg litt attafor eller er det bare meg... Håper på svar... Skal forresten hjem å fortelle mamma det i dag, det er jeg veldig klar for, så det blir nok bra:) Ha en fin dag jenter:)
babyborn08 Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. februar 2008 dytter litt på denne jeg...
ChellBell - har født! Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Gratulere først og fremst!! Jeg tror det du føler nå er VELDIG vanlig.. Du får en så vanvittig overdose med hormoner som herjer gjennom kroppen din nå at følelser bare kommer og går og endrer seg. Jeg må bli litt Dr. Phil nå og si: Ikke legg så mye vekt på følelsene for følelser er en ustabil ting som endrer seg. Det er så enkelt å endre på følelser, ved å bare ikke sove nok, ikke spise nok, hormonendringer, endringer generelt i livet (som ny jobb!) osv.. Du vet at dette er noe dere har planlagt og ønsket dere. Du og samboeren din er klare for å få barn så om du ikke føler deg hoppende glad nå så er det mest sannsynlig for at du skal begynne i ny jobb og det er noe heeeelt annet å planlegge å bli gravid - og så faktisk bli det!! Det er en vanvittig ting som har skjedd og er i ferd med å skje i livet ditt og du må tillate deg selv til å venne deg til det , gradvis. Vi er alle forskjellige. Jeg føler heller ikke at jeg er overlykkelig gravid. Kanskje fordi jeg er i ny jobb, ny by og kanskje fordi jeg har begynt å bli mye kvalm..? Kanskje den følelsen kommer senere, kanskje ikke. Uansett så vet jeg at dette barnet er ønsket, planlagt og vi kommer til å elske det over alt på jord. Samme tror jeg om deg Gi deg selv et pusterom. Gleden over å bære på et barn kommer nok etter hvert når du har kommet inn i ny jobb og graviditeten har sunket noe mer inn Det ble et langt svar til deg, men ville ikke du skulle føle deg "unormal" pga dette Håper det var til noe hjelp )
Lilja121 Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Samboeren min virker også mye mer 'excited' enn meg. Jeg noen dager lenger enn deg, men merker foreløpig veldig lite. Ikke kvalm, ikke spesielt hormonell og ikke mer sliten enn vanlig. Har fortalt det til min og hans familie, og jeg er ikke spesielt glad for alt oppstyret. For meg er det business as usual en god stund fremover. Jeg er snart 35, men føler meg fortsatt ikke helt klar. Tror egentlig aldri jeg med hånden på hjertet vil kunne si 'nå er jeg klar', så det var bare å hoppe rett ut i det. Lykke til i ny jobb.
gravid for 1 gang Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Kjenner meg igjen i det du sier. Jeg er sliten så og si hele tiden, kvalmen er der titt å ofte å gjør det surt for meg. Kvelden kommer og jeg er utslitt og bare lei av å være slik hele tiden, siden jeg ellers har vært en aktiv jente. Trur disse følelsene er noe som gir seg etter hvert, Er jo tungt å gå sliten hele tiden Er jo en livsforandring som skjer så det er jo klart at man har følelser som dette... Jeg bruker nu å bli bedre etter en prat med en av søstrene mine som har tre flotte barn, Er godt å få snakket ut med en som har vært i slik situasjon og vet hvordan det er
adore Skrevet 29. februar 2008 #6 Skrevet 29. februar 2008 Er så glad for at noen tok opp dette her! :-) Jeg slet veldig med dette under min første graviditet for 3 år siden. Følte meg mye deppa og fikk mye skyldfølelse fordi jeg ikke følte meg glad og lykkelig. Jeg var jo glad for å være gravid! Det skal sies at vi samtidig pusset opp et 100 år gammelt hus og at jeg hadde altfor mye å gjøre på jobb i denne perioden. Ble etterhvert litt sykemeldt, noe som førte til mer overskudd og en mye lettere og gladere hverdag. Jeg har bare et lite tips til deg; ikke press deg for mye. Kroppen din trenger mer hvile nå. Tenk mer på deg selv og det lille barnet du bærer i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå