Gå til innhold

VEKLDIG REDD:(Vær så snill og svar meg jenter!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet i går kveld..har sliti litt med disse "mensensmertene" i den siste uken..er mest sannsynlig 6-8 uker på vei!I går begynnte jeg å blø lit:(ringte legevakten men dem kunne ikke ta meg imot.i dag blødde jeg en liten klump..HVa er dette??Legen sa at jeg bare skulle legge meg ned og slappe av i dag å komme i morra tidli..Er så redd for at det er SA:(Noen som har opplevd det samme??Får ikke ro i sjelen her....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har hatt sa før, og det høres desverre ut som sa =(

men det er mangen som mister en tvilling ganske tidlig og fremdeles er gravid med en spire.

så ta rådet til legen å prøv å hvil litt, ellers kan du ringe legevakten igjen og høre om du kan komme inn for en sjekk (evnt. henvisning til ul)

Skrevet

Hei:)

I dag kom det plutselig litt blod på papiret når jeg skulle tørke meg. Jeg ble naturligvis bekymret så jeg ringte legen med en gang. Fikk beskjed om å holde meg i ro og heller ringe tilbake dersom det fortsatt eller hvis jeg fikk vondt i magen. Siden jeg ikke ble helt beroliget så ringte jeg jordmor, men hun sa det samme og at jeg mest sannsynelig ikke trengte å bekymre meg for når man mister så kommer det masse blod (som ofte er veldig mørk) pluss at man får veldig vondt i magen. Kjenner du deg igjen? hvisikke så er det nok ingenting. Men jeg skjønner deg veldig godt for man blir jo redd. Krysser fingrene for oss begge:)

Skrevet

Ja men mange her sier jo at dem har blødd før og at det er livmoren:(Men ok...får vel forbrede meg på det værste da?;(

Skrevet

HUff;(Ikke bra..det er veldig friskt blod..men kom en betteliten kump i stad da..men det er jo vanlig når man har mens oxo...har litt vondt i magen ja men det kan vel være noe annet enn kun det værste håper jeg;(Får vente til i morra...klerer nesten ikke vente..har det så vondt nå jeg..dette er jo det jeg har drømt om!!:(Håper ikke den utvalgte blir meg denne gangen;(

Skrevet

Men kan du ikke kreve å få time i dag? hvis legen sier at du må vente så kan du kanskje dra til helsestasjonen der de har jordmor etc.. Dette er gratis for alle som er gravide. Du kan jo også dra til privat jordmor, men dette koster litt. Blør du enda eller har det sluttet?

Jeg tror fortsatt at du ikke har mistet, men det er jo vanskelig å si. Ei venninne av meg blødde masse i uke 10, men det var fordi livmoren som lukket seg. Ikke ta sorgene på forskudd:)

Skrevet

Ikke si ting for å trøste meg altså..håpper du er ærlig:)he he..ja kansje jeg skal ringe jordmoren her i holmestrand så jeg får hørt noe ord fra henne også..det renner ikke liksom...ser det bare på papiret når jeg er på do støtt!!Men kan liksom ikke se for meg at denne lille spiren på noen millimeter kan fororsake masse blod ved SA?Får det ikke til å stemme at man blør masse vis man får SA når men er så tidlig på vei??HMMM

Skrevet

er mange som blør i svangerskapet, men tenkte mest på den klumpen som kom ut.

jeg har alltid gått ul når jeg har hatt sa, men du trenger henvising til det..så hør med legevakten..

Skrevet

Da jeg var gravid for første gang blødde jeg flere ganger i begynnelsen av svangerskapet. Jeg ble helt lammet av frykt og var livredd for at det var en SA. Blødningene var alt fra litt mørkt på papiret til friskt rødt, og en gang fosset det så hele lakenet var vått og blodig. Legene var likegyldig (virket det hvertall som for meg) de ba meg ligge i ro og la tiden vise. Var ikke så my mer å gjøre, naturen gikk sin gang. Jeg var på flere ul undersøkelser. Så hele svangerskapet var veldig stressende. Men vet du, på termin dag ble det født en fin liten jente helt frisk og fin. Så det gikk bra med blødningene mine, og ingen kunne svare for hvorfor og hva som var grunnen.

Lykke til! Håper det går godt for deg!!

Skrevet

Jeg blødde også i uke 7.. holdt på i over 2 uker! Men jammen fikk jeg se et lite bankende hjerte på UL. Ikke ta det for gitt at det har gått galt :)

Skrevet

Uff, skumle greier. Kryssar fingrane for deg på ultralyd!

Skrevet

jeg tror alle legekontorer har mulighet for å ta i mot akutt time.. så jeg tror jeg hadde krevd å få en.. eller så hadde jeg trappet opp på legevakten å blitt der til de hadde tatt meg i mot..

Skrevet

Jeg hadde samme opplevelse som deg i aug. Jeg satte meg på gyn pol på sykehuset, og ble der til de hadde tid til meg. Vi kunne da se et bankende hjerte. Blødningen fortsatte, og dagen etter fikk jeg også kraftige menssmerter. Morgenen etter kom det en klump ut. Dro til gyn min, og tok nok en innvendig ul, og da var det desverre tomt.

Det er altså ikke noe fasit svar på blødning. Det kan gå begge veier. Mange føder friske fine barn og har blødd, mens andre så betyr det sa. Skal krysse fingrene for at det går bra.

Jeg selv har også hatt litt blødning i dag. Fortsetter det, skal jeg oppsøke lege, men holder meg foreløpig rolig.

Skrevet

Var på UL i dag ..der så vi ett lite foster..jeg er 5-6 uker på vei...vi hørte ingen hjertelyd grunnet for tidlig i svangerskapet!!Så skal tilbake litt seinere...blør jo bare bittelitt..går ikke med binn el ob!Det er bare litt mørkt og andre ganger helt friskt!Så jeg aner ikke...men har tatt til tårer i kveld for er utrolig redd men får bare prøve å tenke positivt:)Har litt smerter i magen enda men det var vanlig sa legen til meg!HMM..masse å tenke på!;(Vi Krysser fingrene:)

Skrevet

Sa legen noe om at det kan være normalt med litt blødninger? Jeg driver å lurer på om jeg skal holde meg hjemme fra jobb i morgen hvis blødningen ikke slutter.

Skrevet

Han sa at det var normalt...noen kunne blø opp til flere ganger i løpet av svangerskapet men i noen tilfeller var det SA...du bør gå til lege..jeg skal det i morgen igjen...skjekke alt..ikke UL da men bare prøver og litt sånn

Skrevet

be om å få komme tilbake på ul om en uke, jeg hadde første ul når jeg var 6 uker, men etter 9 dager var jeg 8+1, så hjerteaktivitet andre gangen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...