Gå til innhold

Doro babysitter og stråling????????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å finne tester på nettet som har tatt hensyn til stråling på babysitterne. Noen som vet om Doro er bra?? Eller har andre tips om billige og bra babysittere som ikke stråler så mye??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den har vært best i test et el anna sted tror jeg, men ang stråling aner jeg ikke... vi er iallfall fornøyd med vår..:)

Skrevet

De som har problematisk mye stråling er f.eks de av Philips modellene som bruker DECT teknologi, der har det vært skrevet en del. Den vanlige DORO babycallen bruker ikke DECT og er derfor ikke noe stort problem. Men hvis du vil være på den sikre siden kan du jo sette den et lite stykke unna babyen.

Her er litt info, det finnes masse mer hvis du søker litt på nettet.

http://www.independent.co.uk/life-style/health-and-wellbeing/health-news/radiation-from-baby-monitors-poses-risk-449642.html

http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=90596&page=3

Skrevet

vet ikke med stråling og slikt, men vi er kjempefornøyd med doro sin! vi har med ekstra håndsett som kan brukes i vogna som babyenhet.

Skrevet

Krokka og prinsessa

Er det en Doro bm35+1 du har??

Er det vanskelig å få gjort om det ekstra håndsettet til en babysitter?? Er ikke så veldig teknisk av meg og håper på en enkel babysitter ;)

Når det gjeler stråling fant jeg ikke mye på nettet nei. Så jeg får bare håpe på at Doroen ikke stråler så mye. Ser hvertfall at mange er fornøyd med den.

Skrevet

Jeg er den anonyme som sa du skulle kikke på nettet :) Det jeg mente var at du kunne se der at det gjelder de babycallene som bruker DECT teknologi. Det ville stått det på boksen/i omtale av Doroen hvis det var DECT, fordi DECT gir veldig god sensitivitet og kvalitet på lyden mellom enhetene, så det er en teknologi som er veldig godt egnet for å overføre lyd, men veldig uegnet som babycall fordi den bør holdes unna babyene. Jeg har Doroen selv og den bruker ikke DECT, så stråling skal ikke være noe problem. Det er veldig lett å gjøre om det ene håndsettet til en babyenhet, og du trenger bare gjøre det en gang, den husker innstillingene du har gjort fra gang til gang.

Skrevet

Jepp, det er en slik. Nei, jeg gjorde ett par trinn som sto i håndboka. Kjempelett!! :o)

Skrevet

Vet ikke med tanke på ståling ... men vi er veldig fornøyd med Doro.

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :)

Det eneste som bekymrer meg er at jeg var på Doro`s hjemmeside og leste om Doro bm35+1 og der sto det at det var 3 km rekkevidde på den. Og utfra det jeg har forstått er det mere stråling jo lengre rekkevidde den har???

Også fant jeg en side som heter http://www.familieprodukter.no/index.php?id=12

hvor det sto følgende: Unngå babycaller som sender kontinuerlig eller har høy utgangseffekt

Bruk babycaller som kun sender når det oppstår lyd. De fleste walkietalkies samt babycaller med DECT sender kontinuerlig.

Og utfra det jeg forstår er de to mottakerne som walkietalkies?? Mao ikke helt å anbefale?? Blir lettere forvirret jeg....................?????

Skrevet

Doro sender KUN når det oppstår lyd! Da hører vi selvsagt + at det vises ett ikon i displayet. Dette gjelder både den babyenheten som går på strøm, og den voksenenheten som kan gjøres om til babyenhet. Er sikker på at dette er ett godt kjøp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...