Gjest Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 hvor lenge kan man gå rundt å være kvalm og spy før man bør bli bekymret for barnet?:S er ganske tynn fra før og nå får jeg ikke i meg så mye mat:/ er litt bekymret!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 du kan jo sakke med en jordmor om det..men er hvertfall viktig å få i deg veske når du spyr så du ikke blir dehydrert, tror det er det verste som kan skje..men ikke sikker.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 ja drikker mye vann:) men det er ikke fare for å miste når fosteret ikke får så mye mat?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 tror ikke det har noe å si når vi er i første 3mester..men du kan jo bare ringe for å sjekke, bedre å være helt sikker =)
pusekvinne Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Hei! Det er ikke farlig for fosteret. Bare drikk mye.( ikke syreholdige drikker) Du kan også få medisiner av legen hvis det er helt ekstremt. Min venninne katset opp i 6 mnd av første svangerskep..., men tok medisiner i andre. Det hjalp henne mye. Selv har jeg vært heldig; bare uggen og tåler ikke lenger malingslukt eller sure sokker.. Da blir jeg kvalm. Klem =)
-Lykkelig-med junispirer Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Hei Ei venninne av meg hadde ekstrem svangerskapskvalme i begge sine svangerskap (spydde til slutt blod). Endte med innleggelse og væskebehandling begge gangene. Hun ble fortalt at barnet tok til seg det det skulle ha, og at det var moren det gikk ut over. Hun hadde gått ned over fem kilo da hun ble lagt inn, og var tynn fra før. I tillegg til væske fikk hun kvalmestillende. Hun har født to jenter på over fire kilo, som er supersunne:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå