Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 jeg er 40 uker på vei med ganske god modning,og min samboer jobber selvstendig.han jobber en del men gidder ikke å hjelpe meg med noe,jeg har mye vondt nå men går i butikken lager middag og noe hus arbeid har hatt rier i natt men har stoppet opp igjen. han kommer hjem slenger fra seg møkkete klær på gulvet lar mat stå på benken,fyller opp søppel poser som jeg nesten ikke klarer å knyte igjen ,er tungt å måtte gå ned å kaste dem da jeg bor i 3etage.jeg vasker på badet og så kommer han med den jævla snusen og vasken like kvalm igjen .jeg sier jeg er sliten og får til svar legg deg litt,men oppvaska står der.når han ser at jeg skal ta den ,sier han jeg kan gjøre det jeg.men da gjør jeg det selv.Må si at han har bodd hos mamman sin til ho døde,og da var han 36 år.JA DERE SYNES KANSJE JEG SYTER Å KLAGER ¨NÅ?? sier jeg noe blir han sur og ikke prater til meg han er 38 år.jeg sa at jeg føler meg dårlig og svaret er bare ja ja.Noen ganger tenker jeg nå driter jeg i hele gubben ,men er jo ikke grunn til å gå fra hvrandre,
AndreVonDrei Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Prøv igjen! Gjerne med noen punktum denne gangen, så er det kanskje mulig å lese innlegget ditt uten å få skallebank!
AndreVonDrei Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Ser jo nå at det var stor bokstav og tegnsetting generet jeg burde klage på...men, jo...like uforståelig!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Hvis ikke det at han driter i alt hjemme og ikke tar hensyn til at du er gravid er grunn nok til å gå fra ham vet ikke jeg hva som er det. Hvordan skal det gå med deg som mor hvis du bare lar folk gå over deg og flyr rundt som en hushjelp på den måten? hva lærer du barnet ditt? At mamma gjør alt og andre voksne ikke trenger å ta ansvar. slutt å være en dørmatte!!!!
vimsan Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 En sånn mann hadde jeg også.. Det varte i 5 år.. Da var jeg møkklei av å være moren hans og gjøre alt for han. Jeg vasket alt, ryddet alt. Prøvde å sette opp ei liste der det stod hvilke oppgaver jeg synes han kunne gjøre, det ble til at det eneste han skulle gjøre av husarbeid hver dag, var å tørke av bordene, og tro meg.. DET var slitsomt for han.. "du burde gjøre det selv.. Du er jo bare hjemme likevel" sa han.. *lurer på om han leste sykmeldingene for kronisk hodepine og fikk med seg at jeg hadde psoriasis og fikk påvist (av alle dumme tiln) Vannallergi!!! (trodde ikke det var mulig å ha).. Nei, jenter.. Menn rett fra mamma er ofte ikke et godt valg.. La møkka gro for å se om han gjør noe da, men ikke sikkert det hjelper. Faren til barnet mitt ringte moren sin og spurte om hun kunne hjelpe han å vaske, for nå hadde vimsan rota fælt.. Jeg haddde fortalt han hva han må gjøre for å beholde deg. Si at han må hjelpe til hvis du ikke skal bli så sliten i forholdet at du blir nødt til å reise fra han. Så bortskjemt som han er, så vil han nok ikke ende opp alene..
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Hei! Skjønner ikke at du gidder å finne deg i dette! Hos oss hadde det vært på hue og ræva ut for lengst! Tenk hvordan det blir når babyen kommer?? Tror du han vil løfte en finger for deg da? neppe! Du trenger ikke en sånn mann, du klarer deg fint alene (du gjør jo alt selv uansett)! Jeg hadde prøvd å markere meg på en måte.. Hva med å bare rydde opp etter deg selv, så hans del står igjen? Kanskje han da ser at "..oi sann.. oppvaska ble jo ikke bare tryllet vekk... hmmm... Men, hvorfor ligger ikke mitt tøy nyvasket i skapet mitt, jeg slang det jo på badet.?Har ikke den lille rydde-feen vært her?? merkelig.." Blir litt oppgitt over kvinner som finner seg i sånt, men på en annen måte; kanskje jeg finner meg i litt for lite... hmm.. Stå opp for deg selv ihvertfall, ha litt ryggrad! Du er høygravid med hans barn, kjære deg, han burde ha kysset føttene dine=) Lykke til med å gi han et tupp i baken =)
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Da har jeg dratt. Er mye bedre og være alene da ja!
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Er det ikke nok med ett barn? Du trenger vel ærlig talt ikke et barn på 38 og? Har et par "kompiser" som er sånn,blandt annet en på 36 som bor hjemme hos mor.Han er så lat at han blir "dødsliten og ødelagt" av å gå til sosialkontoret en gang hver tredde uke. Han har også etter masse snusing,coladrikking og etter null tannpuss ikke tenner igjen.Han har gebiss.Samboer tok han skikkelig en stund tilbake,da skjerpet han seg i hvertfall en periode,men ble like ille igjen etter en stund. De lærer aldri om de får dure på,noen må si ifra og da klinkende klart. Du bør si ifra...
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Jøss, det var raskt, en knapp time fra første innlegg og du har dratt fra han allerede?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Syns ikke du klager i det hele tatt jeg. Jeg er også snart fødeklar, og husarbeid er i grunn det siste jeg har lyst å tenke på. Med en gubbe som har 1000 prosjekter utendørs, har jeg ikke fått mye hjelp inne jeg heller. Klasket puselanken i bordet og sa han fikk holde seg inne en kveld og hjelpe litt til inne også. Beordret han om å vaske gulvene, virket som han skjønte at han burde hjelpe litt mer til. Ellers når babyen kommer så får støv være støv, du vil uansett ikke få tid til begge deler, babyen kommer jo i første rekke. Du får prøve å sette hardt mot hardt. Jeg var fryktelig barnslig for noen år siden, gadd ikke å plukke opp etter han, så han fikk aldri rene klær.. Jeg er da samboeren, ikke mora!!
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Du hadde egentlig bestemt deg på forhånd, ikke sant? Du trengte bare en bekreftelse på at du gjorde det riktige Kanskje han nå lærer å rydde litt, så han kan bidra litt mer i heimen.. Lykke til med barnefødsel og forholdet ditt, håper alt ordner seg for deg!
Mary Poppins Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Du må bare la vær å ta den oppvasken som han har sagt han skal ta. Gi han klar beskjed om at det er slutt på at du rydder etter ham, og dermed la snusen ligge i vaske og klærne hans på gulvet. Og der får de ligge. Og ligge. De forsvinner ikke av seg selv, OG DU FJERNER DEM IKKE. Søppelposene får stå åpne på gulvet, maten på benken. Sånn må det være nå, og sånn må det være etter barnet har kommet, så det må han bare venne seg til. Grunnen til at han ikke gjør noe er jo at du gjør det for han uansett. Slutt med det.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 du er vel perfekt du vel?? jeg sliter med skrive vansker di purke
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Ja sant det.Men ikke godlukt her inne av søppel,men hvis fjernkontrollen ligger på hjørnrbordet og ikke stue bordet er det kjeffting på gang.Jeg har ei datter på 6 år som roter litt og da er munn hans igang,da svarer hun du roter du også ,og da holder han munn.vi har en langhåret katt som legger seg overalt hår overalt store dotter med pels på gulvet.Og den har begynt å legge seg i sengs til babyn ,jeg sa kan ikke ha katten når baby kommer hvis det skal se sånn ut.Steng han på badet er svarewt ,nei et sted for grensa gå stakkars pus.han vil ha katten men å kaste bæsjen å nei ,han står ¨å brekker seg jævla katt driti igjen ,ja da må jeg stå opp da og fjerne den.Jeg spurte han driter ikke du da? fikk bare surt blikk tilbake hehe.
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 Ille når jentungen på 6 svarer og vinner over han,da bør vel egentlig HAN ta ett lite hint....
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 ja hun ser jo at han bare går uten å rydde,jeg har ikke beklaga meg til ho ,men unger legger merke til alt.han jobber som han vil driver eget,men hvem trur du kjører meg til sykehus til kontroller og samtaler ,har vært en del sjuk.Jo da det er faren min det.har ikke tid han
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 Hmmm, enten er du en av mange martyrer her på bim, klager og syter over kjærestene, men å gjøre noe med det og reise fra ham? Åneida! Det er jo en selvfølge at man skal dele oppgaver hjemme, at han skal hjelpe til SPESIELT når du er høygravid og sliten, har bekkenløsning, uansett. Det kan jo enhver idiot skjønne. Vet ikke om jeg skal være irritert på ham, som jo tydelig er en gris av dimensjoner, eller deg, som faktisk finner deg i dette. Eller så har du planlagt å gjøre det slutt (noe jeg håper, pga datteren din som har dere som forbilder), og bare trenger et lite puff fra oss her inne. PUFF, for faen.
Ikkelektuell Skrevet 28. februar 2008 #20 Skrevet 28. februar 2008 Jeg får skallebank av innlegg som ditt, på tross av korrekt tegnsetting.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #21 Skrevet 28. februar 2008 herregud!!!! så sett ned foten da! enten du gjør det pedagogisk eller skarpt, du vet best hva som passer for deg og hvordan du best får en reaksjon fra ham. synes faktisk dette ligger mere på deg enn på ham. han er tydeligvis bortskjemt og barnslig, men du finner deg i det!!! hva om han blir sur og ikke prater med deg... hva gjør det? det er aldrig lett å ta en konfrontasjon, men man overlever det jo. det kan være det blir bedre av det! hvis han viser deg så lite respekt at han blåser i dine følelser og dine ønsker for samlivet, så finner du jo ut av det, og kan ta stilling til om du ønske å leve med en sånn mann..... det er ditt ansvar å sette grensene så du kan trives i livet ditt.
Anonym bruker Skrevet 29. februar 2008 #22 Skrevet 29. februar 2008 Du får la være å lese innlegg som hennes da vet du .Ta deg en paracet.
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #23 Skrevet 1. mars 2008 Klarer du virkelig ikke å forstå det som står i innlegget?? Ja da er du bra dum du :-)
Anonym bruker Skrevet 1. mars 2008 #24 Skrevet 1. mars 2008 Dette blir for dumt. Så lenge du godtar at han oppfører seg slik har du ingenting å klage over spør du meg. Si at han får skjerpe seg, og stå ved det. Så lenge du lar han få lov til å holde på slik så er det jo ingen grunn for han å forandre seg vel?
Anonym bruker Skrevet 2. mars 2008 #25 Skrevet 2. mars 2008 dtte er tross alt en krangle side ,ho må vel få lov til å si sin mening da? og hvordan ho føler det,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå