venter bolle nr 2 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 sorry overskriften, men blir så lei av at ulike leger sier ulike ting.. Lilletulla (12 mnd) har hatt feber opp (opp til 39,6) i nesten to uker.. som er litt lenge synes jeg.. For 1 1/2 uke siden dro vi på legevakta.. der konstaterte de ørebetennesle, men vi fikk ikke penciliin, noe som er greit, siden det beste er at kroppen "prøver" å bygge immunforsvar selv.. Men så var vi til legen på helsestasjonen i går igjen, for etter siste besøk til legen ga symptomene seg og var feberfri i to dager.. Jeg ville at de skulle ta en helsjekk, med måling av crp ol.. Men det kan ikke legen på helsestasjonen gjøre... Bare snakke... for "undersøkelse", da må man til fastlege, noe vi skal i morgen (for de kunne ikke ta oss inn i går eller i dag).. Hva er visten med lege når de ikke kan utføre legeting??? snakke kan helsesøster så for! Må bare få ut litt frustrasjon, for her går vi hjemme med ei lita ei som er syk og haar vært det så lenge, da blir man jo bekymret!!! Eller få pencilin, siden mixtur av ibux sammen med stikkpille av paracet ikke fungerer...... samtidig sier noen leger at penci ikke hjelper mot ørebennelse, mens andre sier det funker... uff altså.. Vil bare at tulla skal bli frisk..
shanty73 Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Dette er tull.... med så lenge betennelse bør de få antibiotika.. Immecilin tror jeg mine har fått for ørebet. Begge mine har hatt en tendens til ørebet. ofte... Det som har vært det beste å forbygge og hjelpe underveis er bruk av nesesprey morgen og kveld ved forkjølelser.. Lykke til og god bedring!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå