Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 jeg skal bake en bursdagskake til sønnen min som snart er et år. Jeg må innrømme at jeg ikke har et snev peiling på baking! men jeg vil jo at han skal få en fin kake da. så jeg tenkte på en lyseblå kake! hvordan gjør jeg det? får jeg blanda konditorfarge i marsipan eller kan man blande det i smørkrem? tenkte å bake en kake med sukkerbrød og jordbær fyll i (hvis jeg får til det da) også noe blått på toppen..
Snappie Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 man kan blande kondittorfarge i begge delene. Men kanskje litt vanskelig generelt å kjevle ut marsipanen til den blir tynn tynn. Ikke godt når kaken har et tykt lag med marsipan. http://inaogtom.com/figurkaker.html De bruker nok konditorfarge både i marsipanen og i smørkremen.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 hei! konditor farge kan du jo blande i marsipan, men smørkrem jeg litt usikker på! men vet at jernia får man kjøpt konditorpulver og gele disse kan brukes i alle mulige masser, vaffelrøre, hvit sjokolade boller osv! lykke til med bakingen!:-)
Snappie Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Jeg vet noen butikker slik som Traktøren og enkelte kjøkkenutstyrsbutikker selger kakefarge, men disse er veldig dyre, særlig hvis du ikke baker mye og ofte.. Det er det de sikkert bruker på linken jeg tilføyde ovenfor, men konditorfarge vil fungere også.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 takk for svar! nå blei jeg sulten! he he
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Vil du ha en god kake, og ikke bare en som ser fin ut ,bør du ikke lage slik smør krem som er på disse olebrum og disney-kakene. Den kremen er IKKE god. I den barnehagen jeg jobbet var det ingen av barna som likte den.
Krokka og prinsessa Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Lag sukkerbrødbunn. Del i 3. Legg første del av bunnen, og ha vaniljekrem oppå. Så legger du lag 2 av bunnen, og har på banan i skiver, usukret krem og bringebærsyltetøy. Så har du på lag tre av bunnen. Ha usukret krem oppå og på sidene. Så legger du marsipanlokk på. Dette kan være lyseblått, eller du kan pynte med blått? Skrive noe fint? Lykke til! Dette fyllet i kaken er nemlig kjempegodt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå