Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en litt i overkant god luktesans. Og kjenner neste i mils omkrets om noen fyrer i ovnen.

Nå lukter det svidd gummi på badet vårt! Kjente det i går og, og fikk mannen til å sjekke rundt. Slo meg til ro med at det sikkert kom utenfra, ventilene stod åpne. Men i dag lukter det verre, og ventilene er igjen. Kjenner ikke noe i andre rom, eller ute, så det virker som det kommer fra badet. Ikke lukter det på lampen, men noen sted må det jo komme fra! Kan det være varmekablene i gulvet? er gammelt og slitt, så skulle ikke forundre meg...

Slått av varmekablene nå da, så får vi se om det forsvinner. Pokker og, dette blir jo billig, hvis gulvet må tas....

Arghh!

Videoannonse
Annonse
Gjest irismor
Skrevet

Har du sjekket kontaktene (hvis du har stikkontakt tl evt vaskemaskin osv) eller lyspæren/lysstoffrøret.

Skrevet

Oi, det hørtes litt skummelt ut.

Hva med å lufte godt for å se om lukta forsvinner da?

Skrevet

hmm merkelig...det skal jo ikke bli gummilukt eller svidd gummilukt selv om varmekablene er gåen???

håp dere finner ut av det..

Gjest irismor
Skrevet

Kan bli svidd gummilukt av ledninger.

Du må bare snuse rundt og prøv å kjenn rundt stikkontakter/ledninger for å kjenne om det utstråler varme.

Skrevet

Vi har ikke noen stikkontakter der inne, bortsett fra den i lysarmaturet. Og det lukter ikke av lyset. Men jeg lurer faktisk på om det kan være så banalt som at det lukter av en ny badematte (sånn antisklimatte til badekaret) som gubben kjøpte i går.... Da blir jeg flau, altså.

Skrevet

Vi hadde ei sånn badematte som smuldra opp under pga varmen. Det kan vel lukte litt det

Skrevet

Prøv å flytte den til et annet rum da vel og se om du merker lukten der. Mulig at du blir flau, men det er da i hvertfal billigere enn å måtte skifte varmekabler ;-)

Skrevet

Har tatt den ut, og skal kjenne etter om litt om lukta er vekk, og om det lukter i det rommet matta ligger i. Ja, hadde vært greitt at det er den, ikke så dyrt, hehe. Gubben får jo hetta når jeg kjenner lukter alle steder, for jeg har avverga brann i taket mer enn en gang.

Hadde et møte en gang og, og var travelt opptatt med å legge frem min sak. Men måtte stoppe midt i forelesningen min, og spørre om de også kjente at det lukta svidd. For så å oppdage at det røyk i fra en lampe i taket lenger inne i rommet...

Men nå krysser jeg fingre og tær for badematta, haha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...