Gå til innhold

Da har jeg svelget et par kameler.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og i morgen skal jr på Karneval i kjøpt kostyme.

Han har litt "karnevalfobi" og vil helst ikke kle seg ut i det hele tatt. Men vi snakket litt med han - og vi foreslo at han skulle spørre hva bestevennen hans skulle gå i. Det gjorde han - og gjett hva : han skulle være Kaptein Sabeltann ! (som 80 % av de andre guttene)

Så da har mor kjøpt sabeltann frakk til den nette sum av 400 kroner, i stedet for å sy et flott kostyme som ingen har maken til.

Jeg har skjønt at for en 4 åring er det viktig å være som alle andre - så da blir det sånn :-) Nå gleder han seg ihvertfall masse til å kle seg ut - og det er jo kjempebra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er viktig for de å ikke skille seg ut for dem i en slik sammenheng ja. :) Kjæresten min fortalte at da han var liten og skulle på karneval så hadde moren hans sydd et supermann kostyme. Og han syntes det var helt forferdelig. Spesielt når det kom en gutt med orntli kjøpt supermann kostyme.

Skrevet

Hehe, ja der ser du.

Mammaer har vel ikke alltid helt innblikk i hva som er viktigst. Jeg har sååå lyst å sy til han i år også, har alltid syntes at kjøpekostymer er fæle, brannfarlige og masseproduserte. I tillegg til at butikkene hauser karnevalstiden veldig opp, og skor seg på den.

Mye finere med et hjemmelaget med sjel i, hehe.

Får la fireåringen bestemme dette da. Det er jo tross alt han som skal gå på karneval.

Skrevet

Jeg tenkte faktisk å sy et Sabeltann kostyme jeg da ---med gull knapper og det hele.

Skrevet

Ja, det er jo gøy hvis det er litt mere forseg gjort kostyme. De kan jo se litt billige ut de man kjøper noen ganger syntes jeg. Problemet med den kjæresten min fikk var jo at S`n på kostymet var helt feil og litt kræsj med fargene å sånt. Men så lenge man får det til skikkelig så burde det jo være gøyere å komme med noe som ser skikkelig profft ut :)

Skrevet

Ja, sånn er det ;-)

Eldstegutten min var også Kaptein Sabeltann (sammen med omtrent alle de andre guttene) Var såå fornøyd :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...