Gå til innhold

Kjønnssegregerte fengsler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alle norske fengsler kjønnssegregerte? Og hva er den opprinnelige begrunnelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke, men jeg må si at hvis jeg skulle i fengsel, så hadde jeg satt pris på å slippe å sitte inne sammen med f.eks. voldtektsforbrytere...

Skrevet

Det var ungen som spurte i går, siden vi kjørte forbi kvinnefengselet. Men sona ikke to av Orderudene i samme fengsel?

Skrevet

Jo, men det er jo ikke dem det er flest av i fengslene, vil jeg tro. Naboen din som var økonomidirektør og snodde unna hundretusen er jo ikke farlig i fengsel, nødvendigvis.

Skrevet

Jo de sonet i samme fengsel men på forskjellige avdelinger. De trodde jo at de kunne ha kontakt med hverandre akkurat slik det passet de, men det var nok mer strengt enn det de trodde.

Skrevet

Ok, så fengslene kan være for begge kjønn men avdelingene er alltid adskilt, tro? Hva med Costa del Hoff og sånne lettvintkrim-fengsler, er de også delt?

Skrevet

Orderud så jo for seg at de skulle få sitte sammen i fengselet men det skjedde jo ikke. Tror de faktisk kun møttes til og fra enkelte aktiviteter.

Playa del Ilseng og Costa del Hoff regner jeg med har delte avdelinger uten at jeg har sikre opplysninger om det....

Kjenner vi noen som vet?

Skrevet

*Fnis* de vi kjenner offisielt eller de andre?

Kjenner google men gidder ikke...

Skrevet

Jeg har ingen slike venner men vi kan jo ringe K.I. Røkke, han vet sikkert...

Google er en fin ting:o)

Skrevet

Jeg har ikke venner i det hele tatt, ifølge enkelte anonyme, så jeg prøver bare å skryte på meg skumlinger.

Skrevet

Hmm.. Kanskje han må beskyttes mot meg i stedet. Muhaha!! ;o)

Skrevet

Hah, du ja. Vi som ønsker litt variasjon i tilværelsen, derimot...

Skrevet

Orderud'ene fikk vel sone sammen slik at de skulle få pule. Ja, fr jeg regner jo med at de har rett til conjugal visits de også, og det er vel lettere å få det til når man slipper å eskortere fangen ut fra fengselet og inn i et annet fengsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...