Gjest Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har ført inn i CV'en alle småjobber jeg har hatt, men det er kun en som egentlig har relevans for det jeg søker på (lærer), andre ting som jobbe i bokhandler osv har jo ikke relevans. Skal jeg da legge ved attester fra disse jobbene likevel, eller skippe det og kun nevne dem i CV'en? Og i tilfelle jeg bør legge dem ved, hvor bør jeg nevne at jeg har endret etternavn siden disse attestene ble skrevet, i CV eller i søknad?
Mille** Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg hadde skippet det, visst de er interessert i deg og de papirene så spør de nok etter de. Tviler på de spør da. ;o) Jeg har ikke nevnt at jeg har skiftet etternavn, kun da jeg leverte autorisasjonen min at jeg nevnte det, og da muntlig. Jeg har forresten ikke hatt med urelavante jobber i mine søknader på sykepleierjobber, vet ikke hva som er mest riktig å gjøre....? Lykke til! )
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har ikke nevnt de engang - he he ;-) Tror jeg hadde ventet med attester etc til det evt ble spurt etter.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jeg har ført dem opp i CV'en for å fylle "hullene" i utdannelsen og vise at jeg har faktisk jobbet før liksom ;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Har jobbet som vikar på en skole da og tenkte den attesten var vel muligens grei å legge ved? Den er jo relevant.
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Ja, det blir jo litt anderledes når du ikke har jobbet så mye med det du er utdannet til. Jeg skriver opp mine 6 år som lærer, men nevner ikke at jeg var stuepike på et hotell i 1997 ;-)
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Hehe... Nei, jeg ser jo den, men jeg har vært litt vinglete i slutten av tenårene mine og starten av 20 årene, så da føler jeg at jeg bør nevne noe. Er jo ikke ferdig utdannet før i vår (juni) heller. Derfor jeg er litt usikker. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå