Gå til innhold

Hjelper kiropraktikk mot kolikk eller ikke ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søkte litt på nettet i går, og kom over noen rapporter der det har blitt gjort forsøk med kiropraktikk på kolikkbarn. Etter at studien var avsluttet skrek disse barna like mye som kontrollbarna. Konklusjonen var at det ikke er påvist effekt -men at noen foreldre synes det hjelper fordi "noe blir gjort"

Jeg har en liten tass på 7 uker som sliter veldig med magen om ettermiddag/kvled. Kan nesten stille klokka etter han, og han har tydelig vondt. Hadde tenkt å ringe kiropraktor i dag - men ble usikker nå. Det koster jo litt og, og jeg gidder ikke prøve det om det ikke helper noe.

Noen som har erfaring - positiv eller negativ ? Evt andre ting som kan hjelpe en liten mage ???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde god hjelpe av dette til begge to. Den eldste var også urolig fordi han hadde ligget skjevt i magen slik at ryggen ikke hadde fått strukket seg skikkelig ut og var stiv, så ett par behandligner hos kiropraktor gjorde susen.

Jeg ville forsøkt det, det er verdt 270,-/300,- om det hjelper, og hjelper det ikke har dere iallefall forsøkt det.

Skrevet

Vi gjorde det med eldste, men han var skjev i skjelettet og (har jeg funnet ut etterpå) hadde kiss syndrom.

For han hjalp det - hadde tre behandlinger.

Men minstemann er ikke synlig skjev som torebror, og jeg antar derfor at det er ren kolikk han har.

Kanskje vi kal gi det en sjangse.

Skrevet

Hjalp ikke på lillemann her iallefall.

Han ble bedre, men det varte bare noen timer etter behandlingen. Da kom det tilbake for fullt.

Skrevet

Måtte bare vente til de "etterlengtende" 3mnd kom.

Men må sies at her er lillemann nå 14 mnd og fortsatt ikke heeeelt frisk.

Har et lite snev av det enda.

Men har hørt mye om manuellterapeut og osteopat.

Skrevet

hmm, får sjekke lit rundt skjønner jeg. Det er nok ikke ordentlig kolikk han har, for han er ikke utrøstelig i mange timer. Men han har en periode på ettermiddagen der han har tydelige smerter - og skriker tidvis veldig. Han klarer ikke roe seg i denne perioden.

Skrevet

Skjønner godt hvordan du har det.

Ammer du?

Kan være melkeproduktene du får i deg som gjør utslag.

Skrevet

Ja, fullammer. Men har kuttet ut melkeproduker samt brus og de vanlige tingene (løk, kål etc)

Har vurdert å gå over til erstatning for å se om det blir bedre....

Skrevet

Du får prøve deg frem så håper jeg at det blir bedre snart.

Lykke til.

Skrevet

Hei:)

Jeg er gift med en kiropraktor og har selv prøvd kiropraktikk på urolige barn (ikke kolikkbarn).

Behandlingen bør ikke være mer enn 4 ganger og det de oftest gjør er rett og slett "å strekke" barnet.

Varierende effekt,men må si at det har virket på mine etter 2 behandlinger.Etter 3. behandling droppet vi resten.

Skal sies at barn kan få en dårlig reaksjon etter første gang med dette,men etter 2-3 ganger vil effekten komme som oftest.

Mange bran er litt "sammentrykket" etter svangerskap og fødsel.Da er det ofte at det hjelper med "uttøyingen" kiropraktor kan hjelpe med.

Vet ikke om dette hjalp deg,men dette er min erfaring.

Mannen er på jobb så jeg får ikke spurt han om å forklare det på,men håper du skjønner hva jeg mener:)))

Lykke til:)

Skrevet

jeg har hatt 1 kolikkbarn...hun holdt på i 4mnd med kolikken men plagdes veldig og var litt utilfreds i 2år før de fant ut det var melkeproteinallergi.

så det er noe man og kan tenke på at det faktisk kan va allergi når et barn har kolikk

Skrevet

ja så va det det jeg skulle frem til ...jeg tror ikke kiropraktor ha hjulpet på min jente

Skrevet

Jeg tror jeg ringer jeg...

Det skader jo ikke. Takk for informativt svar.

Skrevet

Hjalp absolutt ikke her i huset:)

Skrevet

Vår hadde ikke kolikk, men veldig mye vondt i magen. Var til healer, fikk vite at det var noe i venstre skulder, gikk til kiropraktor (som uten at vi nevnte healeren fant en spenning i venstre skulder) og det hjalp mye her iallefall.

Sånne spenninger i kroppen kan påvirke fordøyelsessystemet og gi magevondt.

Jeg hadde iallefall forsøkt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...