Gå til innhold

Kan 1 åringene spise rosiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns jeg hørte at dem kunne det, men at det var noe i dem så dem skulle ikke ha mange.. Noen som vet hva dette er? Evt. om det er sant? Hva er ikke mange forresten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gir til vår ett åring.

Kjøp sånne miniatyrpakker (i pose), får en sånn når vi er på tur.

Skrevet

Det er vel et eller annet med at de ikke skal ha så mye i slengen, men jeg vet ikke helt hvorfor. I forhold til tannhygiene, så er det lurt å begrense det litt, for det er mye sukker i og det kan sette seg i tennene i timesvis.

Men rosiner er nam, det, så gutten vår får det innimellom. Med litt moderasjon går det meste :)

Skrevet

I boka "Farlig eller ufarlig", utgitt av Giftinformasjonen, Sosial- og Helsedirektoratet står det folgende om rosiner:

"Rosiner kan ha et høyt innhold av en muggsoppgift som har uheldige helseeffekter ved høyt inntak over lang tid. Små barn (under 3 år) bør derfor ikke spise mer enn ca. 50 gram rosiner i uken, mens større barn kan spise mer avhengig av kroppsvekten."

Jeg sjekka en sånn liten pakke med rosiner og den inneholder 46 gram (hvis jeg husker rett). Så en sånn en i uka er greit.

Skrevet

vi har gitt masse rosiner til 1 åringen vår....

muligens litt for mye rosiner. men hun er så gla i d! sitter og koser seg og slapper av m de.

Men plutselig fekk ho masse utslett!!! som klødde veldig!!!!

Så ho e d 0 rosiner på henne lengre... og utslettet e vekk,

Andre som har opplevd d samme???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...