Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Syns jeg hørte at dem kunne det, men at det var noe i dem så dem skulle ikke ha mange.. Noen som vet hva dette er? Evt. om det er sant? Hva er ikke mange forresten?
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 vi gir til vår ett åring. Kjøp sånne miniatyrpakker (i pose), får en sånn når vi er på tur.
*bolla pinnsvin* Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Det er vel et eller annet med at de ikke skal ha så mye i slengen, men jeg vet ikke helt hvorfor. I forhold til tannhygiene, så er det lurt å begrense det litt, for det er mye sukker i og det kan sette seg i tennene i timesvis. Men rosiner er nam, det, så gutten vår får det innimellom. Med litt moderasjon går det meste
Annie:)) Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 I boka "Farlig eller ufarlig", utgitt av Giftinformasjonen, Sosial- og Helsedirektoratet står det folgende om rosiner: "Rosiner kan ha et høyt innhold av en muggsoppgift som har uheldige helseeffekter ved høyt inntak over lang tid. Små barn (under 3 år) bør derfor ikke spise mer enn ca. 50 gram rosiner i uken, mens større barn kan spise mer avhengig av kroppsvekten." Jeg sjekka en sånn liten pakke med rosiner og den inneholder 46 gram (hvis jeg husker rett). Så en sånn en i uka er greit.
lillespire-april09 Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 vi har gitt masse rosiner til 1 åringen vår.... muligens litt for mye rosiner. men hun er så gla i d! sitter og koser seg og slapper av m de. Men plutselig fekk ho masse utslett!!! som klødde veldig!!!! Så ho e d 0 rosiner på henne lengre... og utslettet e vekk, Andre som har opplevd d samme???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå