Gå til innhold

hva burde jeg ta med meg til karibien..

Anbefalte innlegg

Skrevet

noe viktig som jeg kanskje burde huske på siden jeg er gravid.... ?

off jeg gru gleder meg til denne turen... d som er, er at når jeg mistet første gang d var i uke 7 eller noe. og jeg er like langt når jeg er på ferie.. håper så inderlig ikke at jeg mister mens jeg er på ferie... off off.... min største skrekk.....

heldigvis så skal jeg til legen i morgen og ta en del prøver for å se om di kan finne grunnen til at jeg mister... håper at dette vil gå kjempe bra....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så sinnsykt deilig at du skal til Karibine!!! Misunnelig!! .)

Mest sannsynlig kommer du deg ikke uteom "reisemage" når du er der.. Det er helt andre bakterier der i vann og mat som gjør at bakteriefloraen i tarmen din kommer til å reagere mest sannsynlig med å få løs mage :/

Start minst en uke i forveien og drikke Biola, spise Biola yoghurt ol for å styrke magen så den takler den overgangen bra.

Jeg vet ikke om gravide kan ta tabletter mot diaré, men det hadde jeg sjekket hvis jeg var deg. Kan man ikke det hadde jeg tatt med en flaske blåbærsaft! (super kur mot diaré!).

Og så hadde jeg tatt med en liten flaske desinfiserende gele som er blitt så populært. Selges overalt nå, apotek, parfymeri, H&M osv.. Bruk det gjerne flere ganger daglig for å desinfisere hendene.

Lykke til med spiren! Håper alt går bra :)

Skrevet

Karibien mente jeg da ;)

Skrevet

da må jeg skaffe meg biola nå... jeg reiser om 3 dager jeg.. hehe...

jeg skal spøøre legen i morgen skal dit da....

ååååååååå jeg gleder meg og gruer meg så utrolig mase... jeg tenkte å ta med knekkebrød og leverpostei.... d er jo kjekt å ha der nede

Skrevet

Å ja ;) Ja, kjør på med Biloa! :o)

En venninne av meg var akkurat i Karibien med en 2åring og de tok med masse knekkebrød og kjeks til henne. Tror det er en veldig god idé!

Skjønner godt at du tenker på at du er i 7. uke igjen når du er på ferie.. men jeg tror du skal bare slappe av og kose deg og nyte livet i varmen!

Det går sikkert kjempefint! :o)

God tur!!

Skrevet

ja jeg satser på at dette svangerskapet vil gå bra:) har veldig god tru faktisk:)

tror jeg skal hamstre med meg knekkebrød og kjeks før jeg reiser... hehe:)

Skrevet

Vi var i karibien i høst, og jeg fikk ingen problemer med magen! :)

Som regel bruker jeg ikke det heller, men vi hadde også med oss noe som heter Vita Biosa, fås kjøpt på helsekost. Det er det samme prinsippet som med Biola, og inneholder probiotika, som hjelper tarmen din :) Smaker ikke godt, men går ned. Du trenger bare ta litt hver dag, vi tok ca 20 ml tror jeg. Verken mannen min eller jeg fikk noen problemer!

Anbefales! Vi hadde minibar på rommet som vi oppbevarte den i da den må stå kaldt :)

Ellers, ikke glem bikinien!!! :)

Skrevet

Kan jeg bryte inn å spørre deg åssen du hadde det når du fikk SA?Er i 7 uke selv og blør littegrann i dag...så tenkte å bruke muligheten til å hive meg inn å spørre om det:)KOOOOOOOs deg masse i karibbien!!

Skrevet

Sjekk opp dette med tabletter mot diare.

Ellers gjelder vel vanlige retningslinjer, spise gjennomstekt mat, vaske alt godt, drikke flaskevann - drikk MYE vann i varmen!

Husk å beveg deg mye på flyet for å unngå blodpropp. Anbefaler masse vann der også og støttestrømper.

Husk å beskytte huden, gravide kan tåle solen dårligere enn vanlig.

Er det mye mygg der? Vet ikke om Eurax kan brukes av gravide, sjekk dette opp. Ellers anbefales xylokain som bedøvelse på irriterende myggstikk.

Mest av alt: KOS deg og slapp av! Du er griseheldig!!! :) God tur!

Skrevet

hei spent86Mod....

når jeg hadde en sa, så begynte dette med brun utflod i et par dager... så fikk jeg kraftige smerter, kjentes ut som alt knøyt seg inni magen... dette kom og gikk en god stund....

begynte å blø litt, så stoppet dette opp i 1 dag eller 2 for så begynne å blø for fullt.... jeg blødde i 14 dager i strekk... hadde masse klumper og mye vondt...

så jeg håper ikke d er dette du går gjennom....

vil ønske deg lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...