Anonym bruker Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hvordan opplever dere halsbrann? Jeg vet ikke hva det er jeg har, men håper det kan forklares med halsbrann.. Får vondt, i brystbenet og oppover mot luft/spiserør. Får også smerter bak på ryggen mellom skulderbladene. Smertene kan beskrives med et press i brystkassa, og bare vondt bak mellom skulderbladene. Ikke litt, men veldig vondt.. Kan halsbrann være slik? Om ikke hva kan det være??
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg er mye plaget med halsbrann, men har aldri opplevd å ha vondt i ryggen pga det. Min mann som var veldig plaget med dette for noen år siden har heller ikke hatt slik vondt. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med legen og hørt hva som kan være årsaken! PS. Halsbrann som gjør at jeg er oppe nå :-(
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Hei.. Jeg er en del plaget med hals- og magebrann. Det vil si at det kjennes ut som at det svir og brenner i hele magen og i halsen. Det kjennes vel kanskje ut som at jeg har en etsende syre i omløp.. Og det er jo det halsbrann kommer av - magesyren kommer opp i halsen fordi klaffen en plass i halsen der ikke bestandig fungerer optimalt under svangerskap. Navnet er ganske bokstavelig egentlig. Det kjennes jo ut som at det brenner... Det du beskriver kan høres ut som en begynnende luftveisinfeksjon eller lungebetennelse, men det kan også være forårsaket av at babyen i magen din presser på invollene dine. Uansett ville jeg tatt meg en tur til legen hvis jeg var deg, for det her er nok ikke halsbrann.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 hm... Det har skjedd meg flere ganger, andre gangen var jeg på legevakta og ble tatt EKG av og ble vveldig godt undersøkt, de fant ingenting, bare spent muskulatur ved ribbena forran mellom puppene. Ingenting farlig, ta det med ro var beskjeden. Har igjen hatt dette flere ganger med varierende lengde og intensitet på smertene. Ingen luftveisinfeksjon, da det er tat senkning og CRP og legen har lyttet på meg. Han vet ikke hva det kan være og tror ikke det har noe med graviditeten å gjøre. FIkk dette i går ca 2300 og låg våken med smerter til ca to. Plagsomt og litt ekkelt å ikke vite hva det er. Tok Gaviscon, som ikke hjalp, så da er det vel ikke halsbrann. Det svir ikke heller, er bare vondt/presser. Men jeg har liksom snakket med legen min, og vært gjennom en sjekk, hva mere kan jeg gjøre liksom...?
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Da er det nok ingenting å gjøre med det da, men du kan jo forsøke ulike ting som kan lindre litt.. En varm dusj, få samboer/mann til å gi deg litt massasje, finne en god "slappe av"-stilling og følge legens råd om å ta det med ro. Kanskje du bruker feil type BH? For liten eller for stor? Og så kan du jo prøve å ta paracet når du har vondt da.. Lykke til og god bedring!
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Når jeg får halsbrann stiger det en sviende følelse opp fra bystet til halsen, og så må jeg ofte kaste opp. Ekkelt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå