Gå til innhold

Andre med samboere som ikke vil stresse så voldsomt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer har sagt at han tror dette kommer etterhvert. Han har ikke lyst til sånt "kjør" mange dager på rad, og deretter ingenting. Han vil liksom at ting bare skal være som før. At vi har sex når "det er ønskelig", men uten prevensjon selvfølgelig. Også mener han at jeg en vakker dag blir gravid. Uten noe stress.

Mens jeg på min side, er mer utålmodig nå som vi liksom har bestemt oss for å prøve. Dette blir 1 pp på oss. Og jeg tror jeg hadde el et sted mellom lørdag-mandag denne helgen. Vi hadde sex lørdag morgen. Men så ble det ikke noe på meg noen av de andre dagene..hehe.. og nå har jeg liksom "gitt opp litt" forsøkene for denne perioden. Nå får det stå til. Håper selvfølgelig at det kanskje kan ha blitt "sådd et frø", men man får jo vente å se. Når burde jeg ta gravi test i tilfelle? Kjenner jeg er plagsomt utålmodig altså... Selv om jeg vet det bare er første prøveperiode.

Noen andre som venter på å teste seg rundt disse tider også?:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei høres ut som samboeren min.hehe

Vi er i 3pp vi da og jeg skal teste til mandag ca. Hvis jeg klarer og vente så lenge.Etter el så er det ca 14 dager til du skal teste.

lykke til

Skrevet

Mannen min vil heller ikke stresse så fælt, og jeg er enig. Synes det blir kunstig å holde på som kaniner i en uke for deretter å ikke røre hverandre. Nei, vi får heller være litt mer kjærlige hele tiden! Men han synes det er hyggelig at det ikke klaffer med en gang denne gangen:-)

Skrevet

ja, det er godt å høre. Vet jo at der fornuftig å tenke sånn. Og i utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for å ikke stresse meg opp over dette. Har jo en nydelig gutt på 5 år fra før. Så er jo veldig fornøyd med det.

Vi får heller glede oss over at mannfolka våre vil ha barn, men tar det når det kommer. Hadde vært ufattelig slitsomt om vi begge var like stresset og utålmodige:-) men tror jeg har funnet roen litt nå. Skal teste meg om ca en ukes tid. Kjenner jo overhodet ingen symptomer på noe som helst. Men er lov å prøve seg..:-) Takk for svar!

Skrevet

Det at man har sex ofte rundt eggløsning betyr vel ikke nødvendigvis at man ikke kan ha det ellers? Etter at vi ble prøvere har sexlivet fått en kickstart igjen, etter en tid med en del tørke (som det ofte blir etter ganske mange år sammen). Nå har vi fått smaken på hverandre igjen og har sex annenhver dag, hver dag og hver tredje dag, alt ettersom, hele syklusen igjennom. Bortsett fra når jeg har mensen, da frister det ikke og gjør vondt. Mannen min setter i hvertfall veeeeldig pris på at vi har mye sex og at vi har begynt å utforske hverandre på nytt. Men at man ikke skal stresse er jeg enig i. Jeg bruker ikke eggløsningstester, men kjenner jo sånn ca på meg når el er, får såre brystvorter, utflod osv, og blir ekstra kåt også, sånn har det alltid vært:) Har heller ikke brukt graviditetstest, har et prinsipp om å vente noen dager over IKM, og da blir jeg mindre opphengt i det.

Skrevet

æ stressa veldig ! men fant ut at det går ikke ann å holde på sånn, bli jo helt tullete..orka ikke sex bare for plikten sin del...nu kosa vi oss..har sex annahver dag, eller hver dag..å har det fint..:) spira kommer når den kommer:)

Skrevet

Jepp - min samboer er helt avslappet i forhold til dette. Og jeg er egentlig helt enig med han, men vanskelig å gjennomføre i praksis!! Hihi.

Nå er jeg 9 dager over ikm - og fortsatt ikke TR. Han er borte på jobb nå, men prater på tlf. 3-4 ganger om dagen. Og nå spør han hver gang vi prater om det har skjedd noe nytt. Så er nok intr. han også;)

Men vi har sex som vanlig (hver dag eller annenhver dag), ingen ben i været etter sex, ingen el-tester, ikke hostesaft eller grapefruktjuice eller hva man gjør?

Tror ikke jeg hadde fått lov heller:)

Over til det andre spørsmålet ditt. Jeg vet det er vanskelig, men jeg ville prøvd å vente til noen dager over ikm. Jeg for min del synes det er lettere å takle TR enn en negativ test... Selv om du tror at det ikke skal være hardt, så er det det.

Lykke til:)

Skrevet

Her i gården bestemte vi oss i august for å droppe pillen og prøve å bli gravide... Jeg måtte lese litt om temaet, hadde helt ærlig veldig lite peiling på EL, sykluser og sånne ting!

Jeg ble veldig hektet på å gjøre alt det riktige til riktig tid, så derfor ble jeg egentlig veldig skuffet når han ikke viste like mye entusiasme! Men han har sakt det mange ganger at han ikke angrer på beslutningen vi har tatt, han ønsker fremdeles å bli pappa, men det det med EL og sånne ting klarer han liksom ikke sette seg så veldig inn i... Skjønner jo dette veldig godt ;)

Jeg har selv sluttet å tenke så veldig masse på det, tar ting som de kommer, sex er når vi begge ønsker det, uannsett når i syklusen jeg er. Jeg vet jo aldri når jeg har EL pga uregelmessige sykluser, så noen ganger bommer vi sikkert veldig...!!

Som skrevet over så begynnte vi prøvingen i august, men er kun i 3pp, så dette kan ta tid... ://

Skrevet

Samboeren min var sånn, og jeg var egentlig litt sånn selv.

Men jeg fulgte med på egen hånd på når jeg fikk mensen, og regnet meg frem til hvilke dager det var mest sannsynlig at jeg hadde eggløsning, og de dagene var jeg litt ekstra flørtete med samboer ;)

Det virket jo!

Vi (les: jeg) sluttet med p-plaster og annen prevensjon 5 måneder før jeg ble gravid, og de siste tre mnd holdt jeg sånn halvveis oversikt over når jeg hadde eggløsning.

På den måten kunne jeg få kose-stresse litt med sykluser og telling av dager uten at han merket at det ble litt mer matte enn bare ren romantikk i senga :P

Jeg skal avsløre det en dag, bare ikke enda, at jeg de siste måneden telte dager og fulgte med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...