Katsi Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Utrolig kjipt! Eldstejenta har mark i magen!!!! Klagde over at det klødde i rumpa, ba henne bøye seg fram for å se hva det kunne være og der kom det ut små hvite mark Tørkte bort de som kom ut og det var ganske mange mens vi stod der. Må vel kjøpe kur til hele familien nå selv om jeg ikke kjenner noe selv. Noen som har opplevd dette
snart mor til 3 Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 fant fram en link om det hele da jeg ikke hadde stort kjennskap til det.. http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/helse/mark_i_magen_plagsomt_men_ikke_farlig veldig kjedelig at hun skal bli plaget av slikt,men det er nå bare slik det en gang er...nei,er bare å hoppe på kur og bli kvitt fankernskapen en gang for alle....
Katsi Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 Tusen takk. Utrolig kjedelig ja. Best m en kur ja, selv om vi andre ikke har merket noe, da er vi iallefall på den sikre siden!
Gjest Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Da jeg og søsknene mine (har ei søster som er to år eldre og en bror som er fem år yngre) var små, var både bror min og søstra mi plaget med mark i magen. Jeg har aldri hatt det. Slik jeg husker det fikk søstern og brodern markekur, samt at mamma (og muligens pappa) tok det. Jeg kan ikke huske at jeg fikk den kuren noen gang. Jeg regner med at mamma tok det fordi hun fjernet markene..? Kan jo hende at pappa gjorde det også da og at det var derfor han tok kuren. Jeg syntes alltid at det var så rart, men godt selvsagt, at jeg aldri fikk denne marken =) Håper det går i arv, så barnet mitt heller aldri får det...
ogladi Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Alle bør ta kur ja. Men har dere dyr? Katt eller hund? Da må dere kure dem og samtidig! Vi har katt og hund og de må kures støtt og stadig for at ikke vi eller ungene skal få makk.
Krusemynthe Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Ikke fortvil. Midlene er svært effektive - og problemet er nok mere utbrett enn det kan virke som. Det er svært smittsomt, og barn i barnehage er veldig utsatt. Det blir som med lus; Det er ikke flaut å ha fått det, men det er flaut å ikke bli kvitt det. Ps. Kuren skal være påbegynt før barnet kan være i bhg/skole igjen. Hvertfall er det praksis hos oss.
Pusur_mor Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Hei dattra mi på 6 har vært plaget med mark siden hun var ca 2 år. Hun kunne ha det opptil 1 g pr mnd på d værste. Vi behandler bare henne for ingen andre, untatt meg 1 gang, har hatt det. Til å begynne med behandlet vi alle, men det blir dyrt i lengden å behandle all ( vi har 5 barn ). Har på det meste vært 5 marker, og som oftes har det vært om kvelden/ natta de har kommet fram. Vi er veldig nøye med hygienen når vi har vasket bort mark. Vasker stellebordet med sprit, og tar antibac på hendene. Har alltid en pk vormex liggende i skapet, og den rekker aldri å gå ut på dato.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå